eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT/B - koszt uzyskania przychodu › Re: PIT/B - koszt uzyskania przychodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT/B - koszt uzyskania przychodu
    Date: Tue, 24 Feb 2004 22:46:54 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 71
    Message-ID: <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    References: <c1ge15$ert$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1077659151 14609 217.97.78.202 (24 Feb 2004 21:45:51
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Feb 2004 21:45:51 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <c1ge15$ert$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Warning: UNAuthenticated Sender
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:106791
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 24 Feb 2004, [necro]*Amigo* wrote:

    >+ 6 grudnia 2003 roku założyłem firmę (projektowanie stron internetowych).

    Polecam standardową procedurę: na początek 2000..3000 postów
    z grupy. A później poczytać po www i pościagać ustawy.
    I nie mnie bić za to iż uchwalono iż to TY odpowiadasz za
    wszystko a podatki w szczególności :)
    No i przyjąć pochwałę za podanie wszystkich istotnych szczegółów:
    rozumiem że wybrałeś rozliczanie kasowe, a jeśli się mylę to
    pewnie jesteś na PK, co ?? ;>
    Złośliwie skomentuję tylko wersję o której coś tam wiem, czyli
    KPiR z memoriałem :]

    >+ Rozliczam się za 2003 na druku PIT 36. W załączniku PIT/B istnieje pozycja:
    >+ (nr 17) Koszt uzyskania przychodu. W ciągu tego miesiąca (grudzień) nie
    >+ uzyskałem żadnych przychodów, ale zakupiłem następujące rzeczy:
    >+ - pieczatka firmowa
    >+ - księgi do prowadzenia ewidencji
    >+ - miejsce na serwerze (100 MB)

    IMHO ww. są ewidentnie poniesione "w celu".
    Gdzie je wpisałeś ?

    >+ - Windowsa XP z obudową (nie wliczyłem w tamtym roku tego do środków
    >+ trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, ponieważ nie przyjąłem ich
    >+ jeszcze do użytkowania)

    IMHO owo WinXP jako tańsze od 3500 zł *może* nie być wpisane do
    ESTiWNiP, a ponieważ wyposażeniem nie jest - może być "po prostu"
    wpisane w koszt. Oczywiście nikt ci wpisania do EWNiP zabronić
    nie może, a wtedy możesz wybrać czy "wpisać" jednorazową amortyzację
    w koszt w grudniu czy styczniu (sprawdź w ustawie !).
    Kwestię sporu w zakresie OEM pomijam - skoro nie piszesz to pewnie
    kupiłeś "normalną" wersję.

    IMO korzystniejsze było wpisanie *w styczniu*[1], ale... ale skoro
    teraz pytasz, to ja też mam pytanie:
    CO i JAK ty wpisujesz do ksiąg i ewidencji ??
    A wracając do danych: "obudowa" na razie kosztem IMO nijak nie jest.
    Jak "wyprodukujesz komputer"... to co innego.
    [1] wyjaśniam że jak w grudniu nie miałeś przychodu a zaliczysz
    coś w koszt - to "wyprodukujesz" stratę. A straty rozlicza się
    OSOBNO i dla każdego "źródła dochodu" *oddzielnie*. I max.
    połowę w danym roku.

    >+ Moje pytanie jest następujące: Czy mogę odliczyć którąkolwiek z wymienionych
    >+ rzeczy (jako koszt uzyskania przychodu).

    Tylko ciekawi mnie JAK ty to chcesz zrobić, *na jakiej podstawie*
    aby się jasno wyrazić.
    Ani słowo nie padło o KPiR, ewidencjach (VAT, EST, EW)
    A przecież PITy 5 i 36 wypełniasz (a przynajmniej część związaną
    z dochodami z DG i najmu) na podstawie KPiR, a nie faktur !!

    >+ Jeśli jest jakaś kwota, którą podatnik może odliczyć

    ODLICZYĆ to może ZUS.
    To o czym piszesz to są WYŁĄCZNIE koszty - i fakt że niektóre
    odliczenia i niektóre koszty działają niemal tak samo nie znaczy
    że to są tożsame pojęcia !

    Coś ci napiszę: jak już powypełniasz stosiki swoich dokumentów
    to weź wszystko co masz (f-ry i inne kwitki, PITy 5 i ów 36,
    VAT-7 jeśli podlegasz itp) i pofatyguj się do biura podatkowego.
    Na konsultacje, "jak się moje papiery podobają" :)
    A posty z grupy i tak czytaj... różnie bywa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1