  • 1. Data: 2008-01-18 13:42:42
    Temat: PIT Osoby zmarlej.
    Od: "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl>

    Zmarl mi ojciec pod koniec roku i w zwiazku z tym mam pytanie, w jaki sposob sie
    rozlicza podatek dochodowy osoby zmarlej?

  • 2. Data: 2008-01-18 13:54:20
    Temat: Re: PIT Osoby zmarlej.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl> napisał w wiadomości
    > Zmarl mi ojciec pod koniec roku i w zwiazku z tym mam pytanie, w jaki
    > sposob sie rozlicza podatek dochodowy osoby zmarlej?

    Nie rozliczasz. Ewentualnie jak współmałżonek chce to może się rozliczyć
    wspólnie.
    A tak to rozlicza urząd skarbowy sam. Jak to zrobi to przysyła
    rozliczenie do rodziny (np. aby zastosować ulgi itp.).
    Powiem tyle, w podobnym przypadku za 2005 r. us niczego nie zrobił.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2008-01-18 13:57:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Nikiel ;-) wrote:
    > Nie rozliczasz. Ewentualnie jak współmałżonek chce to może się rozliczyć
    > wspólnie.

    Oj! Wprawdzie nie patrzyłem na przypadki szczególne w PDOF (jeśli są)
    ale regułą było pozostawania w związki małżeńskim przez cały rok podatkowy.

    Jeśli pamiętasz to czy możesz podać podstawę prawną?

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-01-18 14:08:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    wiadomości
    > Oj! Wprawdzie nie patrzyłem na przypadki szczególne w PDOF (jeśli są)
    > ale regułą było pozostawania w związki małżeńskim przez cały rok
    > podatkowy. Jeśli pamiętasz to czy możesz podać podstawę prawną?

    http://podatki.onet.pl/1306858,poradnik.html
    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/wspolne_rozli
    czenie_w_przypadku_s
    mierci_malzonka-a_1350.htm

    ... i wiele innych stron mowiących o tym.

  • 5. Data: 2008-01-21 08:09:15
    Od: "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl>

    > http://podatki.onet.pl/1306858,poradnik.html
    > http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/wspolne_rozli
    czenie_w_przypadku_s
    > mierci_malzonka-a_1350.htm
    >
    > ... i wiele innych stron mowiących o tym.

    Dziekuje bardzo.
    Juz wszystko jasne.