  • 1. Data: 2008-01-17 10:27:16
    Temat: Odliczenia zakupu książek?
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie: czy pracując na umowy zlecenia (nic etatowego) i będac
    studentem (informatyki, elektroniki, etc.) można odliczyć od podtaku/dochodu
    koszty zakupu książek specjalistycznych (w dziedzinie jaką się studiuje)?

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 2. Data: 2008-01-17 11:34:46
    Temat: Re: Odliczenia zakupu książek?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    fatrix wrote:
> [...]
    > będac studentem (informatyki, elektroniki, etc.) można odliczyć od
    > podtaku/dochodu koszty zakupu książek specjalistycznych (w dziedzinie

    IMHO, jeśli jesteś w stanie wykazać, że te wydatki poniosłeś w związku z
    wykonywanymi zleceniami, to zamiast ryczałtowych kosztów uzyskania
    przychodu możesz przyjąc koszty rzeczywiste.

    Czy to Ci się opłaca to już oczywiście musisz sobie przeliczyć.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-01-17 11:54:29
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > IMHO, jeśli jesteś w stanie wykazać, że te wydatki poniosłeś w związku z
    > wykonywanymi zleceniami, to zamiast ryczałtowych kosztów uzyskania
    > przychodu możesz przyjąc koszty rzeczywiste.

    Czyli jakbym miał umowe zlecenie na napisanie czegoś w C++ to mógłbym (na
    podstawie FV, książka zakupiona pomiędzy podpisaniem umowy a wydaniem
    rachunku?) odliczyć np 120 za symfonię Grębosza?

  • 4. Data: 2008-01-17 11:55:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    fatrix wrote:

    > Czyli jakbym miał umowe zlecenie na napisanie czegoś w C++ to mógłbym
    > (na podstawie FV, książka zakupiona pomiędzy podpisaniem umowy a
    > wydaniem rachunku?) odliczyć np 120 za symfonię Grębosza?

    Niekoniecznie.

    Jakbyś miał taką umowę to mógłbyś obliczyć czy 120 > 20% * kwota na umowie.

    Jeśli tak to prawdopodobnie opłacałoby Ci się zamiast ryczałtowych
    kosztów przyjąć rzeczywiste koszty.

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-01-17 12:01:18
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

> [...]

    > umowie.
    >
    > Jeśli tak to prawdopodobnie opłacałoby Ci się zamiast ryczałtowych kosztów

    Tak, tak, zapomniałem dodać, że umowa np. na 100 zł.

    KUP ryczałtowy byłby 20 zł < 120.

    I byłoby zgodnie z prawem? US czy ktośinny mógłby się czepiać, że np książkę
    kupiłem po to, żeby na studiach się uczyć a nie na zlecenie? (Nie ukrywam,
    że studia tak, i przy okazji zlecenie)

  • 6. Data: 2008-01-17 12:04:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    fatrix wrote:
    > I byłoby zgodnie z prawem?

    Tak.

    > US czy ktośinny mógłby się czepiać, że np
    > książkę kupiłem po to, żeby na studiach się uczyć a nie na zlecenie?
    > (Nie ukrywam, że studia tak, i przy okazji zlecenie)

    No risk, no fun

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-01-17 16:46:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fatrix wrote:
> [...]
    > będac studentem (informatyki, elektroniki, etc.) można odliczyć od
    > podtaku/dochodu koszty zakupu książek specjalistycznych (w dziedzinie

    Nie

  • 8. Data: 2008-01-17 16:49:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > Nie

    IMHO właściwa odpowiedź jest to zależy :-)

    Czy uważasz, że nie również w sytuacji jeśli udowodni związek kosztu z
    wykonywaną umową zleceniem i przyjmie koszt rzeczywisty a nie ryczałtowy?

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-01-17 18:00:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > IMHO właściwa odpowiedź jest to zależy :-)
    >
    > Czy uważasz, że nie również w sytuacji jeśli udowodni związek kosztu z
    > wykonywaną umową zleceniem i przyjmie koszt rzeczywisty a nie ryczałtowy?

    pytanie było o odliczenie od podatku, a nie wrzucenie w koszta umów zleceń.
    Od podatku odliczyć tego nie może, bo po pierwsze nie ma ulgi, po drugie
    nawet jak była nie dotyczyła umów zleceń, a tylko i wyłącznie umowy o pracę.

  • 10. Data: 2008-01-17 18:35:55
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    witek pisze:
    > pytanie było o odliczenie od podatku, a nie wrzucenie w koszta umów zleceń.
    > Od podatku odliczyć tego nie może, bo po pierwsze nie ma ulgi, po drugie

    Scislej mowiac pytajacy napisal podatku/dochodu, wiec pytal rowniez o koszt.