  • 1. Data: 2008-01-18 11:28:42
    Temat: kara za brak kasy fiskalnej - 30% naliczonego
    Od: "Dariusz Arendzikowski - St.DN" <d...@s...com.pl>

    Spotkalo mnie to nieszczescie, ze przegapilem obowiazek zalozenia kasy fisk.
    Teraz musze oddac Panstwu dodatkowo 30% podatku naliczonego. Mam sprzedaz
    dla osob fizycznych i dla firm (dla os. fiz. zarowno towary jak i uslugi).
    Pani w Urzedzie powiedziala, ze musi to byc tylko VAT naliczony od zakupow
    towarowych przypadajacych na sprzedaz, ktora powinna przejsc przez kase
    fiskalna. Reszty zakupow nie trzeba ruszac.
    Czytam ustawe a tam jest napisane po prostu 30% naliczonego. Bez ograniczen
    rodzajem sprzedazy.

    Co Wy na to?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-18 11:50:42
    Temat: Re: kara za brak kasy fiskalnej - 30% naliczonego
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-01-2008 o 12:28:42 Dariusz Arendzikowski - St.DN
    <d...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > fiskalna. Reszty zakupow nie trzeba ruszac.
    > Czytam ustawe a tam jest napisane po prostu 30% naliczonego. Bez

    Wg mnie tak jak napisałeś a pani w US się myli.
    Ale może jest jakaś intepretacje ogólna MF na ten temat, wtedy byś mógł
    się do niej zastosować?

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-18 11:57:50
    Od: "Dariusz Arendzikowski - St.DN" <d...@s...com.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t44i6sclipkhj4@unk...
    > Wg mnie tak jak napisałeś a pani w US się myli.
    > Ale może jest jakaś intepretacje ogólna MF na ten temat, wtedy byś mógł
    > się do niej zastosować?

    Chcialbym, zeby to ona miala racje. Zabolalo by mnie to pare zlotych mniej
    o...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-01-18 14:10:42
    Od: "LemonR" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Arendzikowski - St.DN" <d...@s...com.pl>
    napisał w wiadomości news:fmq4au$f20$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chcialbym, zeby to ona miala racje. Zabolalo by mnie to pare zlotych mniej
    > o...
    >
    >Weź to co mówi od niej na piśmie i zrób jak mówi.
    LemonR

  • 5. Data: 2008-01-18 17:13:51
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    napisał w wiadomości news:fmq2tf$nop$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > fiskalna. Reszty zakupow nie trzeba ruszac.
    > Czytam ustawe a tam jest napisane po prostu 30% naliczonego. Bez

    Czy nie było jakiegoś orzeczenia TK, że sankcja 30% wobec osób fizycznych
    jest niedopuszczalna, przy założeniu że za brak kasy jest się ukaranym jako
    za wykroczenie albo przestepstwo skarbowe?

    Chyba także ETS ma rozpoznawać sprawę, że nie jest dopuszczalna także wobec
    osób prawnych.

    marekz

  • 6. Data: 2008-01-18 17:16:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-01-2008 o 18:13:51 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Dariusz Arendzikowski - St.DN" <d...@s...com.pl>
    > napisa? w wiadomo?ci news:fmq2tf$nop$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy nie by?o jakiego? orzeczenia TK, ?e sankcja 30% wobec osób fizycznych
    > jest niedopuszczalna, przy za?o?eniu ?e za brak kasy jest sie ukaranym
    > jako
    > za wykroczenie albo przestepstwo skarbowe?
    >
    > Chyba tak?e ETS ma rozpoznawaae sprawe, ?e nie jest dopuszczalna tak?e
    > wobec
    > osób prawnych.

    Ale to nie chyba ta sankcja

  • 7. Data: 2008-01-20 23:37:52
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 18 Sty, 18:16, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > Ale to nie chyba ta sankcja- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    To na pewno nie ta sankcja ;-)

  • 8. Data: 2008-01-23 14:07:25
    Od: "Dariusz Arendzikowski - St.DN" <d...@s...com.pl>

    > Czytam ustawe a tam jest napisane po prostu 30% naliczonego. Bez
    ograniczen
    > rodzajem sprzedazy.

    Witam!
    Znalazlem potwierdzenie tego co mowila Pani w US.
    Otoz tak sie wypowiedzial Naczelny Sąd Administracyjny - Ośrodek Zamiejscowy
    w Szczecinie, skład siedmiu sędziów w uchwale z dnia 16 listopada 1998r.,
    sygn. akt FPS 7/98 wydanej na tle art. 29 ust. 1 i 2 ustawy o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym z 8 stycznia 1993 r., lecz
    aktualnej również w obecnym stanie prawnym. W sentencji powyższej uchwały
    stwierdzono: "naruszenie przez podatnika obowiązku wynikającego z art. 29
    ust. 1 (obecnie art. 111 ust. 1 ustawy ) ustawy o VAT powoduje, że na
    podstawie art. 29 ust. 2 (obecnie art. 111 ust. 2 ustawy) traci on prawo do
    obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy zakupie towarów i usług
    tylko do tej części obrotu, która podlega ewidencjonowaniu przy zastosowaniu
    kas rejestrujących".
    Kilka US wydajac interpretacje powolywalo sie na ta uchwale.