  • 1. Data: 2008-01-18 17:26:40
    Temat: Jakie pity?
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    Witam,
    Mam pytanie do szanownych grupowiczow, otoz zastanawiam sie jakie pity
    powinienem wypelnic jesli w roku 2007:

    -prowadzilem dzialanosc gospodarcza (ksiazka przychodow/rozchodow)
    okres:03-06-2007
    -otrzymywalem dochody z reklam umieszczanych na mojej stronie internetowej,
    odprowadzalem od tego co miesiac podatek (bez dzialnosci gospodarczej) caly
    rok
    - od grudnia 2007 umowa o prace.

    Prosze o ponoc
    z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-01-18 18:12:38
    Temat: Re: Jakie pity?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "KaCZoR" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -otrzymywalem dochody z reklam umieszczanych na mojej stronie
    > internetowej, odprowadzalem od tego co miesiac podatek (bez dzialnosci

    PIT-36 oraz PIT-B. Zakładam, że jesteś na tyle świadomy, że d-g nie była
    opodatkowana liniowo, gdyż inaczej napisałbyś to.

    marekz

  • 3. Data: 2008-01-18 18:24:07
    Od: <s...@a...pl>

    > -otrzymywalem dochody z reklam umieszczanych na mojej stronie
    > internetowej, odprowadzalem od tego co miesiac podatek (bez dzialnosci
    > gospodarczej) caly rok

    Przez "cały rok" - to wygląda na coś prowadzonego w sposób ciągły i
    zorganizowany. Czyli to była moim zdaniem DG. No chyba że to jakoś można
    obejść, pisząc odpowiednie umowy.

  • 4. Data: 2008-01-18 18:31:47
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-01-2008 o 19:24:07 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Przez "cały rok" - to wygląda na coś prowadzonego w sposób ciągły i
    > zorganizowany. Czyli to była moim zdaniem DG. No chyba że to jakoś można
    > obejść, pisząc odpowiednie umowy.

    Pracownik też jest "ciągły i zorganizowany", to samo zlecennik i
    u-dzielnik, wynajmujący też,
    mimo to pit-owo rzecz biorąc DG nie prowadzą.

    pozdr,t
    ommyz

  • 5. Data: 2008-01-18 21:15:17
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    > PIT-36 oraz PIT-B. Zakładam, że jesteś na tyle świadomy, że d-g nie była
    > opodatkowana liniowo, gdyż inaczej napisałbyś to.
    >
    > marekz

    DG nie byla opodatkowana liniowo.

  • 6. Data: 2008-01-18 21:16:48
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przez "cały rok" - to wygląda na coś prowadzonego w sposób ciągły i
    > zorganizowany. Czyli to była moim zdaniem DG. No chyba że to jakoś można
    > obejść, pisząc odpowiednie umowy.

    Byly to rozne kwoty, czasem mniejsze czasem wieksze, w wiekszosci miesiecy
    to by nie wystarczylo nawet do oplacenia ZUSu. Jako ze kwoty przychodzily na
    moje konto odprowadzalem od tego podatek.

    Michal

  • 7. Data: 2008-01-19 01:11:33
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    KaCZoR <w...@o...pl> wrote:
    > Byly to rozne kwoty, czasem mniejsze czasem wieksze, w wiekszosci miesiecy
    > to by nie wystarczylo nawet do oplacenia ZUSu.

    I co z tego? :)

    > Jako ze kwoty przychodzily na
    > moje konto odprowadzalem od tego podatek.

    Jaki podatek?

    p.

  • 8. Data: 2008-01-23 12:09:14
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

> [...]
    > to by nie wystarczylo nawet do oplacenia ZUSu. Jako ze kwoty przychodzily na
    > moje konto odprowadzalem od tego podatek.

    Hm. Zastanów się:
    1. Czy założyłeś i zarejestrowałeś DG? Masz REGON, NIP działalności?
    2. Czy odprowadzałeśskładki na ubezpieczenia?
    3. Czy wystawiałeś faktury za swoje usługi?
    4. Jakie podatki od tego opłacałeś?

    Powiem tak. Nie mam działalności. Wykonuję usługi, miesięcznie średnio kilka tys. zł.
    Podpisuję na wszystko umowy o dzieło. Oprócz tego, jestem zatrudniony na etat,
    więc od umów nie płącę ubezpieczeń. Wszyskie zaliczki na podatek płacą za mnie
    moi usługobiorcy. NIE MAM DZIAŁALNOŚCI, jestem legalny.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB

  • 9. Data: 2008-01-23 12:34:53
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > zaliczki na podatek płacą za mnie moi usługobiorcy. NIE MAM
    > DZIAŁALNOŚCI, jestem legalny. Serdeczne pozdrowienia

    A tak z ciekawosci - a jesteś już VATowcem? Kilka tysięcy x 12 miesiecy to
    wyjdzie ponad limit. No chyba że Twoje UoD są wyłączone spod VAT. Inna
    sparwa, że te umowy z zastrzeżeniami, które pozwalają wyłaczyć UoD spod VAT
    często bywają inaczej nazwanymi typowymi umowami o prace.

  • 10. Data: 2008-01-23 20:46:56
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin P." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

[...]

    odp 1: dzialalnosc prowadzilem przez kilka miesiecy, juz jej nie prowadze
    odp 2: skladki odprowadzalem
    odp 3: faktur nie wystawialem podczas dzialalnosci tylko kwity sprzedazy
    odp 4: zaliczki na podatek dochodowy.

    dodatkowo caly rok otrzymuje dochody z reklam, umowy nie mam, bo sa to
    dochoty z zagranicy i nie mam mozliwosci podpisania umowy(adsense)

    Z tego co sie wstepnie dowiedzialem to wypelniam pit 36 i 37 i jakis
    zalacznik to jednego z pitow jeszcze, nie pamietam teraz jaki.

    Michal