    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT a wynagrodzenie - niezgodnosci
    Date: Mon, 16 May 2005 16:54:11 +0200

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d6abke$kr7$1@inews.gazeta.pl...

    > Na twoim miejscu jeżeli masz dokumenty świadczące o tym, że zarobki
    > były wyższe domagałbym się wystawienia prawidłowego pitu.
    > Również choćby po to, aby trochę na tą emeryturę też się odłożyło,
    > bo przede wszystkim na tym wychodzi się do tyłu.

    Szacowales cos na liczbach ? Czy to raczej tylko taka "obiegowa
    opinia" ? Polecam policzyc sobie na dostepnych (w necie chyba tez)
    modelach. Nie ma raczej co uzywac argumentu "emeryturowego", bo on sie
    slabo broni jak sie przechodzi do konkretow.

    A tak aby nie byc calkowicie goloslownym, bo okolo pol roczku temu sie
    zabawialem tego rodzaju obliczeniami: otoz aby inwestujac wylacznie w
    bony skarbowe (czyli hiper-bezpiecznie) zapewnic sobie taka sama
    wysokosc emerytury (wyplacanej przez 20 lat) jak przy pracowaniu za
    place minimalna przez okres 30 lat, wystarczy odkladac to co sie
    przekazuje na ubezpieczenia spoleczne (nie zdrowotne) od tejze placy
    minimalnej przez okolo 8 lat. Oczywiscie wiem, ze to troszke
    demagogia, bo nie cala skladka na ubezpieczenia spoleczne tworzy
    przyszla emeryture, musialem przyjac pewne uproszczenia i zalozenia co
    do inflacji itd., ale daje to pojecie o skali tego zusowego
    "rozziewu".

    pozdrawiam, marekz