    From: Herbi <x...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT a wynagrodzenie - niezgodnosci
    Date: Tue, 17 May 2005 10:10:08 +0200

    Dnia 16 maj o godzinie 14:25, na pl.soc.prawo.podatki, Dariuszek
    napisał(a):

    > Mam takie pytanko.
    > Pracodawca placi wynagrodzenie przelewem na konto

    Więc tutaj jest sprawa tego typu że w tytule przelewu napisane jest np.
    "wynagrodzenie za styczeń 2004" - i wykonane jet przez byłego pracodawcę.

    > po zakonczeniu roku dostaje PITa i wynagrodzenie na PIT jest zupelnie
    > inne niz to ktore bylo przelewane.

    Czekaj, a co z listami płac? Podpisywałeś je, jakie tam były kwoty? Jakie
    kwoty masz na 'pasku płacy"? Jakie kwoty masz na RMUA - pracodawca Ci nie
    przekazywał RMUA?

    > Umowa o prace byla na okreslona kwote.

    No to chyba wiesz ile powinieneś zarabiać - prawda? Dlaczego po pierwszym
    'za dużym" przelewie nie interweniowałeś u pracodawcy, nie dociekałeś skąd
    taka różnica?

    > Pracodawca(juz byly) robi teraz problemy roznego typu.

    Co to znaczy?
    Nie chce zaprosić Cię na grilla, na kawę czy co?

    > Czy w przypadku spotkania sie z kims z urzedu skarbowego i wyjasnieniu calej
    > sprawy na temat roznic w papierach moge miec jakies problemy ze strony US
    > czy to pracodawca dostanie troszke w tylek za oszukiwanie fiskusa ???

    Stary, jeżeli podpisywałeś listy płac /a musiałeś - bo inaczej pracodawca
    nei ma podstawy do zaliczenia wypłaconych pensji w KUP/, a otrzymywłeś na
    rachunek bankowy wyższe kwoty - były pracodawca może ..... zażądać ich
    zwrotu, ponieważ ..... błąd popełniła księgowa ;)

    > Chce go troszke postraszyc gdyz okazalo sie ze nie placim mi wogole ZUSu
    > przez ponad pol roku.

    A czy przypadkiem nie chodzi o to że na PIT11 miałeś kwotę brutto, a to nie
    jest kwota którą otryzmujesz 'do ręki, czyli na rachunek'?

    > Co na ten temat sadzicie ???
    > Czy mialbym sie czego obawiac idac z ta sprawa do US ????

    Myśl, porównaj otryzmane pensje z 'paskami' i RMUA - jeżeli są różnice -
    .... spróbuj to wyjaśnić z szefem.
    Bo jeżeli dogadaliście się w trakcie trwania stosunku pracy że będzie
    'wypłacał więcej' ale pod stołem, jak to ktoś tu sugerował, a teraz szukasz
    dziury w całym jak mu dokopać, to może się to obrócić przeciwko Tobie, no
    chyba że potrafisz udowodnić swoje racje :D

    --
    Herbi
    17-05-2005 10:10:06