    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT osoby zmarłej
    Date: Wed, 19 Mar 2003 22:35:55 +0100

    On Wed, 19 Mar 2003, Piotrek wrote:

    >+ Moja sprawa wygląda następująco:
    >+
    >+ W grudniu 2002 zmarł mój tata. Jak powinno wyglądać jego zeznanie
    >+ podatkowe?

    Daj się namówić na poczytanie Ordynacji podatkowej.
    Szczególnie okolice art. 100 i 200.
    Leży np. tu (tekst ujednolicony, czyli "dla ludzi"):
    http://www.rp.pl/prawo/prawo_podatki.html

    Tam znajdziesz m.in.:
    ++++++
    Art. 97. § 1. Spadkobiercy podatnika, z zastrzeżeniem § 2, przejmują
    przewidziane w przepisach prawa podatkowego majątkowe prawa i obowiązki
    spadkodawcy.
    Art. 98. § 1. Do odpowiedzialności spadkobierców za zobowiązania podatkowe
    spadkodawcy stosuje się przepisy kodeksu cywilnego o przyjęciu i
    odrzuceniu spadku oraz o odpowiedzialności za długi spadkowe.
    [czyli - przyjmujesz spadek - to razem z zobowiązaniami, istnieje
    "przyjęcie z dobrem inwentarza", a możesz jeszcze odrzucić]
    Art. 104. § 1. Jeżeli spadkodawca był podatnikiem podatku dochodowego od
    osób fizycznych, organ podatkowy informuje spadkobierców, na podstawie
    posiadanych danych, o wysokości dochodu lub przychodu spadkodawcy oraz o
    wysokości wpłaconych zaliczek na podatek lub podatku, podając równocześnie
    przypadającą do zapłacenia kwotę podatku lub kwotę nadpłaty.

    § 2. Jeżeli spadkodawca poniósł wydatki uprawniające do ulg podatkowych,
    spadkobierca w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji, o której
    mowa w § 1, zawiadamia organ podatkowy o wysokości poniesionych wydatków.

    § 3. Po upływie terminu, o którym mowa w § 2, organ podatkowy doręcza
    spadkobiercom decyzję ustalającą wysokość zobowiązania podatkowego lub
    stwierdzającą nadpłatę.
    -------

    >+ prosze o porade

    A to do doradcy poproszę.