  • From: "castrol" <j...@w...cruso.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT37 Wyzsze koszty uzyskania przychodu przy etacie
    Date: Mon, 21 Mar 2005 15:49:19 +0100

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:d1mlf1$rvm$1@news.onet.pl...

    > jeżeli w umowie o dzieło masz zagwarantowane prawa autorskie ....zdaje
    > się że takowych nie masz a tworzysz własność zleceniodawcy .

    wlasnosc do autorskich praw majatkowych i owszem, ale osobiste prawa
    majatkowe sa niezbywalne i to sie pracodawcy nie nalezy :)

    Ja sie pytam o zapis ktory zacytowalem i to sie tyczy pracy na etat:

    "Jeżeli wyżej wymienione roczne koszty uzyskania przychodów ze stosunku
    służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy
    nakładczej są niższe od wydatków poniesionych przez podatnika na dojazd do
    zakładu pracy lub zakładów pracy środkami transportu autobusowego,
    kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej, w zeznaniu koszty te mogą
    być przyjęte - zamiast wyżej wymienionych - w wysokości faktycznie
    poniesionych wydatków udokumentowanych wyłącznie imiennymi biletami
    okresowymi.

    Podatnikowi uzyskującemu przychody ze stosunku pracy i korzystającemu w
    stosunku do tych przychodów z praw autorskich lub z praw pokrewnych w
    rozumieniu odrębnych przepisów, przysługują koszty uzyskania przychodów w
    wysokości 50%. Koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone
    w danym miesiącu przez płatnika - ze środków podatnika - składki na
    ubezpieczenia społeczne wymienione w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit.b ustawy,
    których podstawę wymiaru stanowi ten przychód. Jednocześnie należy pamiętać,
    iż koszty uzyskania przychodów w wyżej określonej wysokości mogą być
    zastosowane jedynie do tej części uzyskanego przychodu, który korzysta z
    praw autorskich lub z praw pokrewnych."

    Ten zapis nie tyczy sie umowy o dzielo :)

    Pozdrawiam
    Jacek