  • 1. Data: 2005-03-21 13:47:23
    Temat: PIT37 Wyzsze koszty uzyskania przychodu przy etacie
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Witam

    Chce sie juz rozliczyc US, ale mam jedno nurujace mnie pytanie

    Pracuje na 1/4 etatu jako grafik komputerowy, moja cala praca jest scisle
    zwiazana z prawami autorskimi.

    Moj pracodawca w picie uwglednij standardowe koszty uzyskania przychodu
    czyli miesiecznie 102,25 zl.

    Z racji tego ze moje koszty sa wieksze chcialbym to uwglednic w rozliczeniu:

    "Podatnikowi uzyskującemu przychody ze stosunku pracy i korzystającemu w
    stosunku do tych przychodów z praw autorskich lub z praw pokrewnych w
    rozumieniu odrębnych przepisów, przysługują koszty uzyskania przychodów w
    wysokości 50%. Koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone
    w danym miesiącu przez płatnika - ze środków podatnika - składki na
    ubezpieczenia społeczne wymienione w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit.b ustawy,
    których podstawę wymiaru stanowi ten przychód. Jednocześnie należy pamiętać,
    iż koszty uzyskania przychodów w wyżej określonej wysokości mogą być
    zastosowane jedynie do tej części uzyskanego przychodu, który korzysta z
    praw autorskich lub z praw pokrewnych."

    Czy w zwiazku z tym moj dochod oblicza sie od polowy mojego przychodu?? Tak
    jak ma to np miejsce w przypadku umowy o dzielo??

    Przyjmijmy ze moj przychod wynosi 2000 zl, czy w zwiazku z poniesionymi
    przeze mnie kosztami uzyskania przychodow w wysokosci 50% (caly swoj czas w
    pracy poswiecam grafice komputerowej) w polu 34 powinienem wpisac 1000 i od
    tej pozycji powinienem miec obliczony podatek??

    Prosze was o odpowiedzi, chcialbym sie juz rozliczyc a ta sprawa mnie
    nutruje i nie chce popelnic jakiegos glupstwa aby nie byc sciganym przez US
    :)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-03-21 14:25:34
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...cruso.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Prosze was o odpowiedzi, chcialbym sie juz rozliczyc a ta sprawa mnie
    > nutruje i nie chce popelnic jakiegos glupstwa aby nie byc sciganym

    jeżeli w umowie o dzieło masz zagwarantowane prawa autorskie ....zdaje
    się że takowych nie masz a tworzysz własność zleceniodawcy .

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-21 14:49:19
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli w umowie o dzieło masz zagwarantowane prawa autorskie ....zdaje
    > się że takowych nie masz a tworzysz własność zleceniodawcy .

    wlasnosc do autorskich praw majatkowych i owszem, ale osobiste prawa
    majatkowe sa niezbywalne i to sie pracodawcy nie nalezy :)

    Ja sie pytam o zapis ktory zacytowalem i to sie tyczy pracy na etat:

    "Jeżeli wyżej wymienione roczne koszty uzyskania przychodów ze stosunku
    służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy
    nakładczej są niższe od wydatków poniesionych przez podatnika na dojazd do
    zakładu pracy lub zakładów pracy środkami transportu autobusowego,
    kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej, w zeznaniu koszty te mogą
    być przyjęte - zamiast wyżej wymienionych - w wysokości faktycznie
    poniesionych wydatków udokumentowanych wyłącznie imiennymi biletami
    okresowymi.

[...]

    Ten zapis nie tyczy sie umowy o dzielo :)

    Pozdrawiam
    Jacek