  • 1. Data: 2002-03-06 06:50:30
    Temat: PKPiR
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Kolega lekarz otworzył indywidualną praktykę lekarską i zarejestrował
    działalność - zaprowadził też PKPiR.
    Jednym ze źródeł jego przychodów są umowy zlecenia z Izbą Wytrzeźwień
    (odbiera od nich puste butelki ;-)). Do tej pory Izba wypłacała mu wyn.
    netto potrącając to co do potrącenia. Czy po przejściu na PKPiR (cały czas
    ma też dochody z umowy o pracę) jego rozliczenia ze zleceniodawcą się
    niezmienią (dalej będą np. ryczałtowe KUP, izba będzie wystawiała pit na
    koniec roku) czy też rachunki będą przepuszczane już przez księgę?

    AS

  • 2. Data: 2002-03-06 19:01:25
    Temat: Re: PKPiR
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    O ile mi wiadomo, to można zrobic albo tak, albo tak. Zwykle jednak
    rozliczanie na zasadzie faktur od firmy jednoosobowej jest korzystniejsze
    finansowo dla obu stron.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-08 12:56:27
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niezmienią (dalej będą np. ryczałtowe KUP, izba będzie wystawiała pit na
    > koniec roku) czy też rachunki będą przepuszczane już przez księgę?

    Nie wolno mu brać umowy zlecenia czy o dzieło od izby, gdyż wykonuje takie
    same usługi na rzecz ludności. Musi wystawić rachunek/fakture i puścić to
    przez KPiR.

    Kuba

  • 4. Data: 2002-03-08 15:39:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, XYZ wrote:
    [...]
    >+ Nie wolno mu brać umowy zlecenia czy o dzieło od izby, gdyż wykonuje takie
    >+ same usługi na rzecz ludności. Musi wystawić rachunek/fakture i puścić to
    >+ przez KPiR.

    Aczkolwiek sama zasada jest mi znana, to podstaw prawnych
    owego zakazu jakoś nie zauważyłem.
    Byłby ktoś uprzejmy pokazać palcem skąd taki zakaz się bierze ?

    >+ Kuba

    Pozdrowienia, podziękowania z góry - Gotfryd

  • 5. Data: 2002-03-08 16:03:35
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0203081637040.1277-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
> [...]
    > owego zakazu jakoś nie zauważyłem.
    > Byłby ktoś uprzejmy pokazać palcem skąd taki zakaz się bierze ?

    AFAIR ustawa o PDOF.

    Karol