    From: rki <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POZYCZYLEM NA MIESZKANIE OD MAMY! I CO?
    Date: 25 Oct 2002 08:16:17 GMT

    Możesz zrobić tak:
    darowizna od matki (I grupa podatkowa) ok 9050zł. => 0% podatku
    darowizna od ojca (I grupa podatkowa) ok 9050zł. => 0% podatku
    (maksymalna darowizna od wszystkich darczyńców nie może przekroczyć 18100 zl
    )
    Darowizna od większej kwoty jest już opodatkowana i od darczyńców z I grupy
    podatkowej wynosi 3%, a po przekroczeniu określonej kwoty nawet 7%.

    Jeżeli chcesz kupić nowe mieszkanie to kwoty darowizny możesz podwoić (czyli
    masz 36000zl).

    Jeżeli jeszcze Ci brakuje pieniędzy :
    to możesz pożyczyć pieniądze. Spisujesz umowę pożyczki. Płacisz 2% od
    pożyczanej kwoty (jest to dużo mniej niż 7% podatku od darowizny). Możesz
    pożyczyć nawet od sąsiada lub bogatego znajomego (np. fikcyjna pożyczka na
    20tys zł, spłata po 10 latach bez odsetek)
    Zdaje się, że umowa pożyczki od rodziców traktowana jest lżej i do pewnej
    kwoty nie płaci się podatku.

    Oczywiście ze wszystkimi umowami idziesz do US. Pani przybija pieczątke i
    wymierza podatek (nawet jeśli jest to 0%).

    rki