    From: "Marcin Sławicz" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POZYCZYLEM NA MIESZKANIE OD MAMY! I CO?
    Date: Fri, 25 Oct 2002 11:15:23 +0200

    > darowizna od matki (I grupa podatkowa) ok 9050zł. => 0% podatku
    > darowizna od ojca (I grupa podatkowa) ok 9050zł. => 0% podatku
    > (maksymalna darowizna od wszystkich darczyńców nie może przekroczyć 18100
    zl
    > )
    > Darowizna od większej kwoty jest już opodatkowana i od darczyńców z I
    grupy
    > podatkowej wynosi 3%, a po przekroczeniu określonej kwoty nawet 7%.

    Z czego wynika limit 18100zł? Wszędzie się spotykałem z limitem bodajże 9051
    zł od jednej osoby w I grupie pokrewieństwa, czyli niezależnie od matki,
    ojca, siostry, syna itd. Ponadto nie było sprecyzowane jaki jest okres
    obowiązywania limitu (czy np. za dwa lata mogę znowu pożyczyć?).
    Po przekroczeniu limitu płaci się 2% podatku od nadwyżki (a nie 3%).
    Proszę mnie sprostować, jeśli się mylę.
    Pozdrawiam,
    Marcin