  • Data: 2018-11-05 21:23:37
    Temat: Re: Pamietasz gdzie miałeś wesele
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Sądzę, że problem zauważany jest, ale napotyka to szereg problemów.
    > Dochody księży składają się z wynagrodzenia otrzymywanego przykładowo za
    > pracę w szkole

    Nazywają to pracą tylko przez pomyłkę.
    Głównym problemem jest to, że tych ludzi wpuszcza się do szkół.
    Po drugie, te "wynagrodzenia" są wypłacane z podatków.

    > - i to jest opodatkowane,

    Czyli niewielka cześć podatków wraca do budżetu. Pełnia szczęścia.

    > oraz datków wiernych "zamsze".
    > To "za mszę" to kilkadziesiąt złotych / sztukę, więc podatek od tego
    > jest sprawą groszową.

    Za mszę, za chrzciny, za pogrzeb... za śluby...
    To normalna działalność gospodarcza.

    > Przychód Kościoła, to opłaty za sakrament oraz tzw. taca.

    Oraz wypłaty z budżetu na katolickie uczelnie, renowacje katolickich
    zabytków (które są własnością kościoła, a nie państwa), ubezpieczenia
    zdrowotne i społeczne kleru, wynagrodzenia za "pracę" kapelanów
    wojskowych, w więzieniach, szpitalach, policji, straży granicznej i
    cholera wie gdzie jeszcze.
    O dziwnych dotacjach z budżetu na jakieś fundacje kościelne udające cele
    edukacyjne(sic!) czy biznesy rydzykowe z litości nie wspomnę.

    > Teoretycznie
    > ma to być na utrzymanie Kościoła i sądzę, różnica pomiędzy przychodem, a
    > kosztami nie jest poważna.

    Złote, a skromne...
    Czyli bogactwo kościoła to cud?

    I te swoje "sądzę" oparłeś na wiedzy o przychodach i kosztach kościoła,
    który radośnie się tą wiedzą z tobą podzielił, czy tylko tak sobie
    sądzisz, bo sądzisz?

    > Reasumując dochód z tych podatków wielki by nie był, za to "zadyma:
    > ogromna.

    Złote, a skromne...
    Jaki by ten dochód nie był, dla innych skarbówka litości nie ma. Za
    odkurzanie dywanów albo przycinanie żywopłotów też podatek niewielki, a
    jednak trzeba robić zadymę i płacić.

    Jakoś fiskus nie jest taki łaskawy dla innych podmiotów, które też mają
    do zapłacenia niewielki podatek.
    Jak komuś wyjdzie w PITcie rocznym złotówka dopłaty, to nie ma zmiłuj.

    > Podawana przez kościół liczba wiernych na poziomie powyżej 90%
    > jest oczywiście mocno przesadzona i raczej trudno byłoby to na głosy w
    > wyborach przekłuć,

    Czyli machamy procentami jak wygodniej?
    Te kilka dyszek na tacę od tych kilku wiernych nie warto liczyć...
    Ale krzyczeć na pochodach, że Polska taka katolicka, bo przecież powyżej
    90% wiernych to fajnie?
    To jak to jest? Zawyżają wiernych, ale jeśli chodzi o płacenie podatków
    to jednak Polska nie taka katolicka?
    Skoro te kwoty do opodatkowania takie marne, to dlaczego kościół tak się
    broni rękami i nogami przed przejrzystością finansów?
    Wiele organizacji pozarządowych ma marne kwoty, ale "zadymę" z
    księgowość muszą robić czy im się to podoba czy nie.

    > ale mimo wszystko to silna grupa polityczna każde
    > ugrupowanie polityczne poległoby w wyborach. Dlatego tego nikt nie rusza
    > moim zdaniem.

    Duża partia polityczna to też silna grupa polityczna (ba! tak silna, że
    często sprawuje władzę i stanowi prawo!), a rozliczać się z finansów musi...
    Ja mam inną uwagę. Historia pokazuje, że kościół zawsze popierał i
    wspierał tych, którzy mają duże szanse na wygraną w wyborach. Czyli
    tych, którzy potem rozdzielają kasę.

    Pozdrawiam
    Piotr