  • 21. Data: 2018-11-05 21:48:07
    Temat: Re: Pamietasz gdzie miałeś wesele
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-11-18 o 20:33, Kviat pisze:

    > Chyba raczej ta płacąca podatki jest mniej konkurencyjna...

    No pomyliłem, ale wiadomo o co mi chodzi.

  • 22. Data: 2018-11-06 10:18:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-05 o 20:25, Kviat pisze:

    > Zmieniam pytanie (skoro sarkazmu nie wyłapałeś): dlaczego nie wyślą
    > takiego pytania do ustawodawcy?
    > (to też był sarkazm)

    Albo po prostu może milczeć i nie ośmieszać się takimi pytaniami lub
    błędnymi supozycjami, tak jak ty.

    > Skoro odpowiedziałeś nie wyłapując sarkazmu, to widać, że nie wiedziałeś
    > co to sarkazm.

    To nie był sarkazm, to była twoja chęć dopieczenia klerowi tak bardzo,
    że w imię tego posłużyłeś się kłamstwem.

    > To nie był krytyka na oślep.

    Była na oślep, bo niemerytoryczna.

    > Pytanie dlaczego kler nie płaci podatków od datków, to jest bardzo
    > poważne pytanie.
    > Tylko że niektóre odpowiedzi nadają się na onet, albo na niepoważną grupę.

    Rozsądny człowiek spyta - dlaczego nie może tak mieć każdy. Głupi będzie
    wykorzystywał to do atakowania grupy, której akurat nie lubi.

    Ciekawe, dlaczego spośród wszystkich grup zwolnionych z różnych
    podatków, akurat wybrałeś sobie kler.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2018-11-06 11:57:22
    Od: Kviat

    W dniu 2018-11-06 o 10:18, Liwiusz pisze:

    > Albo po prostu może milczeć i nie ośmieszać się takimi pytaniami lub
    > błędnymi supozycjami, tak jak ty.

    Można też się też nie ośmieszać i sprawdzić co to jest sarkazm. Ta
    wiedza jest powszechnie dostępna.

    > To nie był sarkazm,

    Tak. To był sarkazm. Wiem lepiej co sam napisałem.

    > to była twoja chęć dopieczenia klerowi tak bardzo,

    Klerowi i urzędnikom.

    > że w imię tego posłużyłeś się kłamstwem.

    Coś ci się uroiło, bo nie zrozumiałeś sarkazmu.

    > Była na oślep, bo niemerytoryczna.

    Coś ci się uroiło, bo nie zrozumiałeś sarkazmu.
    To była przemyślana i merytoryczna krytyka.

    > Rozsądny człowiek spyta - dlaczego nie może tak mieć każdy.

    Nie. Rozsądny człowiek wie, że podatki są potrzebne aby państwo
    funkcjonowało. Rozsądny człowiek pyta, dlaczego akurat kler jest z
    podatków zwolniony. A nawet zapyta, dlaczego nie można sprawdzić z
    jakiej wysokości podatków jest zwolniony, bo nawet nie musi
    ewidencjonować przychodów.

    > Głupi będzie
    > wykorzystywał to do atakowania grupy, której akurat nie lubi.

    Głupi będzie bezsensownie bronił grupę, którą akurat lubi.

    > Ciekawe, dlaczego spośród wszystkich grup zwolnionych z różnych
    > podatków, akurat wybrałeś sobie kler.

    Rozejrzyj się dookoła, to zrozumiesz.
    Nie ma żadnych merytorycznych przyczyn, żeby akurat kler (czy
    jakakolwiek inna grupa wyznaniowa) był z podatków zwolniony.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2018-11-06 12:02:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 11:57, Kviat pisze:

    > Można też się też nie ośmieszać i sprawdzić co to jest sarkazm. Ta
    > wiedza jest powszechnie dostępna.

    Niemniej jednak nie każdy "umie w sarkazm" - vide Kviat.

    > Tak. To był sarkazm. Wiem lepiej co sam napisałem.

    Co napisałeś, to wiesz lepiej. Ale jak to odbierają inni - to już inni
    decydują.

    (dalej ciach, bo ciągle ten sam argument o rzekomym sarkazmie - wiem, że
    z głupotą nie wygram).

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2018-11-06 14:02:24
    Od: Kviat

    W dniu 2018-11-06 o 12:02, Liwiusz pisze:

    > Niemniej jednak nie każdy "umie w sarkazm" - vide Kviat.

    Czyli nadal nie rozumiesz.

    > Co napisałeś, to wiesz lepiej. Ale jak to odbierają inni - to już inni
    > decydują.

    Nie inni, tylko ty.
    Więc pozwól tym innym samodzielnie zdecydować, a sam dowiedz się w końcu
    co to sarkazm.

    > (dalej ciach, bo ciągle ten sam argument o rzekomym sarkazmie - wiem, że
    > z głupotą nie wygram).

    Głupol retoryczne i sarkastyczne pytanie, celowo złośliwe - co widać na
    pierwszy rzut oka i co wynika z kontekstu - wziął na poważnie i teraz
    beczy jak dziecko.
    Za wysoko postawiłem ci poprzeczkę? No jak mi przykro...

    Wiesz dlaczego wziąłeś to pytanie na poważnie? Bo traktujesz ludzi jak
    idiotów, bo myślisz, że wszyscy oprócz ciebie to idioci, więc jak ktoś
    zadał takie pytanie, to na pewno debil, który nie ma pojęcia o podatkach.

    Znowu się pomyliłeś, wyszedłeś na durnia i bez sensu brniesz.
    Co ciekawe, brak zrozumienia ironii, zawoalowanej złośliwości czy
    właśnie sarkazmu, to cecha charakterystyczna dla pislamistów (to taki
    stan umysłu...) i innej maści przez pomyłkę tak zwanych "narodowców
    patriotów". Mogę w ciemno strzelać, że jesteś wyznawcą Korwina albo
    Kukiz'15 albo pis. Z litości nie wspomnę o ONR czy innych jego klonach
    jak RN.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2018-11-08 04:34:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > zeznasz mniej, to będziesz miał "dochód". Po trzecie nie sądzę, by to na
    > chybił / trafił wysyłali i pewnie wiedzą już, skoro chcą informacji.

    Sprawdzają rejest w USC i korelują to z rachunkami firm a jak nie ma
    korelacji to wzywają, czy jak?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2018-11-09 09:51:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Za mszę, za chrzciny, za pogrzeb... za śluby...
    >To normalna działalność gospodarcza.

    Wstep na msze za biletami, a a bilecie VAT ?
    Wierni by sie zbuntowali :-)

    Co prawda jakos tam utrzymuja swoich pasterzy w Niemczech, Anglii czy
    USA...

    W USA to chyba daja czek i odpisuja sobie od podatku dochodowego ...
    ewentualnie starym obyczajem najpierw powstala wspolnota, a potem
    zatrudnila pastora ...

    J.

  • 28. Data: 2018-11-14 21:56:09
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > i co teraz ?
    Chciałbym odpowiedzieć: I jajco!!
    Bardzo spodobała mi się dyskusja osób tu uczestniczących.
    Z pewnością ucieszą się, czytając to wyjaśnienie. :
    1. To informacja o fakcie
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/u
    rzad-skarbowy-wzywa-nowozencow,69,0,2398533.html
    2. To informacja o fakcie
    https://gk24.pl/urzad-kontroli-skarbowej-przeswietla
    -wesela/ar/4488765
    3. To też informacja o fakcie
    http://www.podatki.egospodarka.pl/149289,Sale-weseln
    e-i-restauracje-do-kontroli-czyli-przesluchanie-nowo
    zencow,1,68,1.html
    4. a W dalszej części artykułu informacja o fakcie autentycznym!!
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/c
    zy-polecali-panstwo-komus-zespol-muzyczny,255,0,2420
    223.html
    Tutaj można obejrzeć pismo określane przez urząd skarbowy jako wezwanie
    ale to nie jest wezwanie. To wezwanie jest prośbą - kurwa.
    "Pismo skierowane przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Rypinie do
    nowożeńców nie jest wezwaniem, jest jedynie prośbą o informacje."
    Jeśli prawdą jest to, że nazwanie wezwania prośbą to zastanawiam się nad
    inną kwestią.
    Jakbym nazwała tego naczelnika określeniem przysługującym ludziom
    pierwotnym albo takim co im ktoś ukradł czy ćwiercie mózgu, to mógłbym
    się potem w sądzie tłumaczyć, że to wcale takie złe nie było bo jestem w
    stanie udowodnić namacalnie, że chyba ma cały mózg i zaproponowałbym
    naoczne sprawdzenie po otwarciu czaszki i zaglądnięcie do środka.

  • 29. Data: 2019-01-17 12:48:28
    Od: ń <k...@t...sie>

    Orkiestry Owsiaka też nie opodatkowują?

    -----