  • 31. Data: 2005-11-20 10:01:56
    Temat: Re: Paragon niefiskalny
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Hmmm. Jezeli otowrzyli we wrtzesniu to juz od dnia otwarcia jedna powinna
    > byc zafiskalizowana. A pozostaly dwoch nie moga uzywac (nie moga traktowac
    > wydrukowanego z nich paragopnu jako dowod sprzedazy i dowod na
    > odprowadzenie
    > podatkow). Dopiero jak je zafiskalizuja to moga.

    A dlaczego od wrzesnia??

  • 32. Data: 2005-11-20 14:51:25
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Dariusz Domagała napisał:

    > A dlaczego od wrzesnia??

    mnie tam bardziej ciekawi ten zakaz odprowadzania podatkow;>

    czy to oznacza, ze skoro nie maja obowiazku ufiskalnienia kasy jeszcze
    (a z tym niektorzy sie juz pogodzili), to korzystaja z jakiegos
    szczegolnego zwolnienia podatkowego ?(a ponoc wiekszosc ulg nam odebrano;>)

  • 33. Data: 2005-11-20 14:55:56
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > A dlaczego od wrzesnia??

    A czemu nie ?

    Fantom
    ps. Jezeli ktos ma sklep z trzema kasami fiskalnymi to mozna sie latwo
    domyslic jakie obroty robi

  • 34. Data: 2005-11-20 18:29:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > że

    > Hmmm. Jezeli otowrzyli we wrtzesniu to juz od dnia otwarcia jedna powinna
    > byc zafiskalizowana.

    Mylisz się.
    Dopiero po przekroczeniu określonego obrotu.

    > A pozostaly dwoch nie moga uzywac (nie moga traktowac
    > wydrukowanego z nich paragopnu jako dowod sprzedazy

    Nie mają obowiązku wystawiania ŻADNYCH dowodów sprzedaży, o ile tego nie
    zażądasz.
    A jak zażądasz to taki świstek papieru z niezafiskalizowanej kasy jest
    równie dobry jak karteczka ze stempelkiem.

  • 35. Data: 2005-11-21 15:59:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Nov 2005, Samotnik wrote:

    [...]
    > A to ciekawe. Sugerujesz, że jeśli ktoś kupił kasę, potem przekroczył
    > limit, to w następnym roku aż do przekroczenia limitu może nie
    > ewidencjonować kasą (bo nie ma obowiązku, rozporządzenie mówi
    > o przekroczeniu 40k)?

    ...sugerujesz że rozporządzenia nie czytałeś i w związku z tym
    nie przyuważyłeś kluczowego tekstu (więcej niż 1. raz):
    "jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania"
    ?
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 36. Data: 2005-11-21 16:38:24
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Nie mają obowiązku wystawiania ŻADNYCH dowodów sprzedaży, o ile tego nie
    > zażądasz.

    Tak. Ale maja obowiazek zliczania sprzedazy.

    > A jak zażądasz to taki świstek papieru z niezafiskalizowanej kasy jest
    > równie dobry jak karteczka ze stempelkiem.

    Czyli NIC

    Fantom

  • 37. Data: 2005-11-21 19:05:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2005, Fantom wrote:

    > Czyli NIC

    Mylisz się :)
    Niektóre wydatki pomocnicze można na podstawie "paragonu wydanego
    przez detaliczny punkt sprzedaży" zaliczyć w KUP - jest w rozp.
    ds. KPiR !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 38. Data: 2005-11-22 13:59:44
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Hehe. Jasne. Jakos w to nie wierze. Nawet jezeli na kasie
    > niesfikalizowanej
    > tylko sie liczy, to potem zawsze na koncu trzeba wydrukowac paragon
    > fiskalny
    > (z tej zafiskalizowanej) !

    I od razu dać go kupującemu!

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 39. Data: 2005-11-22 14:00:46
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Marcin_P." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji. Z zebranych informacji z kilku
    > źródeł muszę się przyznać że nie miałem racji i sklep jest w porządku z
    > przepisami.
    > Po prostu kasę niesafiskalizowaną można traktować jako kalkulator z
    > drukarka czego się nie domyślałem.

    Jakby wszystkie miał niezafiskalizowane to bym zrozumiał. Ale dlaczego ma
    zafiskalizowaną tylko/aż jedną?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 40. Data: 2005-11-22 17:00:03
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Niektóre wydatki pomocnicze można na podstawie "paragonu wydanego
    > przez detaliczny punkt sprzedaży" zaliczyć w KUP - jest w rozp.
    > ds. KPiR !

    A niby co to sa 'wydatki pomocnicze' ??

    Fantom