  • 1. Data: 2008-07-08 10:14:39
    Temat: Paypal - zgłoszenie w US i NBP
    Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl>

    Witam wszystkich,

    Ponieważ zdarza mi się sporadycznie wykorzystywać konto w Paypal do
    dokonywania zakupów związanych z DG postanowiłem je zgłosić w NBP i US. O
    ile z NBP wydaje się, że nie będzie problemów - z rozmowy telefonicznej z
    pracownikiem NBP wynika, że wypełnia się tylko odpowiedni formularz URA
    (podaje się tylko nazwę instytucji finansowej i osoby korzystającej) a
    następnie co kwartał składa deklarację RACH (informacja o obrotach na
    rachunku). Gorzej wygląda sprawa z Urzędem Skarbowym. W formularzu
    aktualizacyjnym należy podać nazwę banku (nie ma problemu), numer rachunku
    (gorzej, ale chyba wystarczy podać login do Paypal) oraz przedstawić umowę z
    bankiem o prowadzenie rachunku (i tu się zaczynają schody). Z Paypala nie
    otrzymam żadnej papierowej umowy o prowadzenie rachunku (zakładając konto
    akceptuje się poprzez kliknięcie ogólną umowę dla wszystkich użytkowników)
    zawierającej moje dane.

    Czy ktoś z was próbował dokonać takiego zgłoszenia i może nieco przybliżyć
    temat?

    Pozdrawiam
    Karelin

  • 2. Data: 2008-07-08 13:00:30
    Temat: Re: Paypal - zgłoszenie w US i NBP
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Karelin wrote:
    > Ponieważ zdarza mi się sporadycznie wykorzystywać konto w Paypal do
    > dokonywania zakupów związanych z DG postanowiłem je zgłosić w NBP i US.

    Z jednej strony nadgorliwość, z drugiej strony powód, by kilkaset
    tysięcy ludzi wsadzić do (przysłowiowego) kryminału.

    > oraz przedstawić umowę z bankiem o prowadzenie rachunku (i
    > tu się zaczynają schody).

    Zadzwoń do swojego US i zapytaj. Powiedz, że umowa została zawarta
    elektronicznie zgodnie z regulacjami siedziby PayPal w UE (Luksemburg
    chyba). Jako numer absolutnie i bezwarunkowo napisałbym login paypal (bo
    to jest de facto numer konta w tym systemie - nikt nigdy nie mówił, że
    taki numer rechunku jest zabroniony). Zaproponuj im (bo ja wiem, że oni
    są maniakami pisma), że napiszesz oświadczenie o założeniu konta. Możesz
    dołączyć wydruk maila aktywacyjnego (jak masz) - bo chyba takiego z
    potwierdzeniem to nie przysłali.

    > Czy ktoś z was próbował dokonać takiego zgłoszenia i może nieco
    > przybliżyć temat?

    Mało kto wpadł na tak szalony pomysł. Proś o pomoc swój US. Ja przyznaję
    się otwarcie: nie rejestrowałem swojego konta PP i nie zamierzam.

    Jakub

  • 3. Data: 2008-07-08 18:38:41
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ zdarza mi się sporadycznie wykorzystywać konto w Paypal do
    > dokonywania zakupów związanych z DG postanowiłem je zgłosić w NBP i US. O

    Nie znam się, więc zapytam: po co ?
    Czy na tym koncie kiedykolwiek będziesz mieć środki, które US może zająć,
    jeśli nie wywiążesz się z zobowiązań wobec skarbu państwa ?
    Jeśli nie , to po co im zawracać d*.

  • 4. Data: 2008-07-08 18:59:36
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Nie znam się, więc zapytam: po co ?
    > Czy na tym koncie kiedykolwiek będziesz mieć środki, które US może zająć,

    czy PayPal moze byc w ogole potraktowany jak instytucja finansowa
    takiego samego szczebla jak Bank?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 5. Data: 2008-07-08 21:33:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, rezist.com wrote:

> [...]

    FORMALNIE zgłoszenie konta bankowego związanego z DG jest obowiązkowe.

    Z p. widzenia przepisów kara jest taka sama :]

    > czy PayPal moze byc w ogole potraktowany jak instytucja finansowa
    > takiego samego szczebla jak Bank?

    Było na grupie - relatywnie niedawno (3 kwartały temu?) uzyskali status
    banku. Z kompletem zalet i wad.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-09 10:01:29
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > FORMALNIE zgłoszenie konta bankowego związanego z DG jest obowiązkowe.

    u mnie wykryto taki przypadek podczas kontroli i.... nakazono w ciągu 7 dni
    uzupełnić dane
    jest to wykroczenie, które przedawnia sie po roku

  • 7. Data: 2008-07-09 10:45:43
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    gasper wrote:
    > u mnie wykryto taki przypadek podczas kontroli i..

    w jaki sposób?!

    --
    bartek

  • 8. Data: 2008-07-09 11:05:43
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał w wiadomości

    > w jaki sposób?!

    przy kontroli zakupowych faktur zagranicznych

  • 9. Data: 2008-07-09 11:11:18
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    gasper pisze:

    > u mnie wykryto taki przypadek podczas kontroli i.... nakazono w ciągu 7
    > dni uzupełnić dane
    > jest to wykroczenie, które przedawnia sie po roku

    Przedawnia się po roku od którego momentu? Od upływu terminu obowiązku
    zgłoszenia, założenia konta czy jeszcze jakoś inaczej?

    Gwyn

  • 10. Data: 2008-07-09 11:20:14
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gwyn" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Przedawnia się po roku od którego momentu? Od upływu terminu obowiązku
    > zgłoszenia,

    od upływu terminu zgłoszenia