  • 1. Data: 2008-07-07 15:01:54
    Temat: FV i 2 miejsca prowadzenie dzialanosci
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    czy majac 2 miejsca prowadzenia dzialanosci (głowne i dodatkowe) moge
    wystawiac fv z adresem z miejsca dodatkowego bez podawania adresu miejsca
    glownego? a otrzymywac fv na dane z miejsca glowengo.
    dzialanosc jednoosobowa.
    dzialanosc zarejestrowana w domu, rozszerzyla sie o magazyn. wolabym uniknac
    podawania swojego moejsca zamieszaknai na fv

  • 2. Data: 2008-07-07 15:28:14
    Temat: Re: FV i 2 miejsca prowadzenie dzialanosci
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Fickman w <news:g4tb4f$rlk$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > dzialanosc zarejestrowana w domu, rozszerzyla sie o magazyn. wolabym uniknac
    > podawania swojego moejsca zamieszaknai na fv

    Na fakturach nie chcesz podawać, ale nie masz problemu z podawaniem w
    internecie? Ciekawe :D

    http://www.chindor.pl/onas.php
    http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/browse_thr
    ead/thread/5dcfa9a1ac48b283/6b46e0ba5ba0f790?lnk=st&
    q=fickman+chindor#6b46e0ba5ba0f790

    Jakby co to zawsze można adres sprawdzić u Prezydenta Miasta Katowice ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-07-07 19:27:09
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

> [...]
    q=fickman+chindor#6b46e0ba5ba0f790

    > Jakby co to zawsze można adres sprawdzić u Prezydenta Miasta Katowice ;P

    to jest adres siedziby firmy, ktora wlasnie sprzedaje, a nowego adresu nie
    chce podawac, mysle ze malo komu bedzie sie chcialo w UM szukac
    zarejestrowanych adresow.
    Na marginesie nie udzililes odpowiedzi na pytanie.

  • 4. Data: 2008-07-07 19:59:57
    Od: <s...@a...pl>

    > czy majac 2 miejsca prowadzenia dzialanosci (głowne i dodatkowe) moge
    > wystawiac fv z adresem z miejsca dodatkowego bez podawania adresu miejsca
    > glownego? a otrzymywac fv na dane z miejsca glowengo.

    co znaczy główne i dodatkowe?

    > dzialanosc jednoosobowa.
    > dzialanosc zarejestrowana w domu, rozszerzyla sie o magazyn. wolabym uniknac
    > podawania swojego moejsca zamieszaknai na fv

    Rozporządzenie mówi, że podaje się na fakturze adresy sprzedawcy i nabywcy.
    Sprzedawcą w rozumieniu VAT jesteś Ty - osoba fizyczna, Jan Kowalski. Twoim
    adresem jest adres zamieszkania (nie adres przedsiebiorstwa, choć te adresy mogą
    się pokrywać). W zgłoszneiu VAt też podałes swój adres, który był zapewne
    adresem zamieszkania. Powinieneś więc podawać ten adres. Drugi adres
    (przedsiebiorstwa) możesz podawać dodatkowo (zakazu brak).

    Jak poczytasz archiwum to zapewne znajdziesz informacje, że USy zazwyczaj nie
    czepiają się faktur wystawianych z adresem przedsiębiorstwa (sklepu, biura
    itd.). Ryzyko jednak jest Twoje i sam zdecyduj, czy warto. Jak będą chcieli sie
    przyczepić na kontroli to sam nim dajesz powód.

    >a nowego adresu nie chce podawac, mysle ze malo komu bedzie sie chcialo w UM
    >szukac zarejestrowanych adresow.

    A co, chcesz się chować przed wierzycielami czy klientami reklamującymi swoje
    zakupy? Oni Ciebie znajdą jak trzeba będzie, a wtedy będzie większe %#$#%#$#@ :)

  • 5. Data: 2008-07-08 04:25:05
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

> [...]
    > podałes swój adres, który był zapewne adresem zamieszkania. Powinieneś
    > więc podawać ten adres. Drugi adres (przedsiebiorstwa) możesz podawać

    czyli jak mam powiedzmy sklep na ulicy Y i mieszkam na ulicy X to musze
    wystawiac/otrzymywac fv/paragony a adresem X?

    > A co, chcesz się chować przed wierzycielami czy klientami reklamującymi
    > swoje zakupy? Oni Ciebie znajdą jak trzeba będzie, a wtedy będzie większe
    > %#$#%#$#@ :)

    prowadze dzialalnosc ok 5 lat, jak do tej pory nie mam problemow z
    wierzycielami, serwis mysle ze tez rzetelnie jest robiony. :)
    chcialbym oszczedzic rodzinnie nieproszonych wizyt klientow, a takie sie
    zdarzaja w obecnej siedzbie firmy.

  • 6. Data: 2008-07-08 20:48:38
    Od: r...@o...pl

    Dokladnie, co wiecej o ile interpretacje US-ow byly liberalne, o tyle
    nowe interpretacje MF takie liberalne nie sa.
    Przykladowa sygnatura na sip.mf.gov.pl - IPPP1/443-99/08-2/AP
    (trzeba wybrac nowa baze interpretacji MF)
    Sam tez mam nowa interpretacje od MF(niestety wyglada na to ze w sip-
    ie tego nie umiescili wbrew ustawowemu prikazowi), wnioski te same -
    adres z VAT-R obowiazuje - czyli dla osob fizycznych adres
    zamieszkania, nawet jesli przedsiebiorsto jest w innym miejscu.

    Osobna kwestia jest wpisywanie firmy przedsiebiorcy zamiast samego
    imienia i nazwiska i laczenie tego z adresem zamieszkania(w przypadku
    gdy przedsiebiorstwo/mijesce wykonywania jest gdzie indziej). W mojej
    interpretacji MF co prawda problemow nie widzial, ale jak czytam to, o
    co zapytalem, to sam nie wiem czy wlasnie o to, chyba pozno w nocy
    pisalem ORD-IN-a :)
    Ale mysle ze skoro firma(czyli np. Piekarnia Zbigniew Malinowski)
    przynalezy do przedsiebiorcy a nie przedsiebiorstwa, zawiera imie i
    nazwisko, przedsiebiorca jest jednoczesnie podatnikiem VAT, adresem
    przedsiebiorcy-podatnika VAT jest jego adres zamieszkania, to podanie
    firmy i adresu zamieszkania jest calkowicie prawidlowe, a do tego - w
    przypadku faktur zakupowych - wskazuje ze zakup nastepuje w ramach
    dzialalnosci gospodarczej i nie jest to sprzedaz konsumencka - wiec
    wszystko powinno grac. Co myslicie?

  • 8. Data: 2008-07-09 08:34:00
    Od: r...@o...pl

    Sprawa wyglada tak, że o ile stare interpretacj US-ow byly dosyc
    liberalne,
    o tyle nowe interpretacje MF wyraznie wskazuja ze podatnik VAT
    powinien
    na fakturach umieszczac swoj adres zamieszkania.

    Osobiscie mam tylko watpliwosci co do tego, czy adres zamieszkania
    mozna
    mieszac z firma(czyli np Zegarmistrz - Jan Kapusta) przedsiebiorcy w
    przypadku gdy dzialalnosc jest wykonywana pod innym adresem.
    Ale ze firma przedsiebiorcy jest przydomkiem wlasnie przedsiebiorcy a
    nie przedsiebiorstwa, przedsiebiorca jest jednoczesnie podatnikiem
    VAT,
    a adresem przedsiebiorcy i podatnika jest jego adres zamieszkania, do
    tego firma zawiera imie i nazwisko wymagane na fakturze - to chyba nie
    ma z tym problemu?

    A dodatkowo podanie firmy na fakturze zakupowej wskazuje na
    gospodarczy cel zakupu, wiec informuje sprzedawce ze to nie jest
    zakup konsumencki.

    Wiec chyba powinno grac, co myslicie?
    (nie wiem czemu mam watpliwosci, ale ze wszyscy dookola wpisuja firme
    + adres przesiebiorstwa to moze firma + adres zamieszkania nie jest
    ok :) )

  • 9. Data: 2008-07-09 11:50:08
    Od: <s...@a...pl>

    > Osobna kwestia jest wpisywanie firmy przedsiebiorcy zamiast samego
    > imienia i nazwiska

    Firma OF jest przede wszystkim jej imie i nazwisko (chyba art. 43 KC jak mnie
    pamiec nie myli). To MUSI byc na fakturze. Dodatkowe okreslenie do firmy (np.
    PIEKARNIA) to juz dyskusyjne. Moim zdaniem brak dodatku nie jest bledem, ale
    powinien byc byc wpisywany, jesli takowy byl w zgloszeniu DG.

  • 10. Data: 2008-07-09 12:14:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-09, <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    wrote:

    [...]

> [...]
    > PIEKARNIA) to juz dyskusyjne. Moim zdaniem brak dodatku nie jest bledem, ale
    > powinien byc byc wpisywany, jesli takowy byl w zgloszeniu DG.

    Czyli z jednej strony:
    - adres brać ze zgłoszenia VAT-R
    - nazwę ze zgłoszenia do EDG

    A nie powinno być z tego samego? ;) Sigh...
    Tak jakby wpisanie adresu wykonywania DG, albo "nazwy skróconej"
    nie pozwalało na jednoznaczną identyfikację.

    Ktoś wie, czy te przepisy mają jakiekolwiek logiczne uzasadnienie
    poza "a zróbmy przepis, dzięki któremu będziemy mieć haka na (
    prawie) każdego"? Bo Urzędy mają i tak komplet danych, albo szybki
    dostęp do owego kompletu, a jednoznacznie przedsiębiorcę i tak
    idzie zidentyfikować poprzez NIP...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl