  • 1. Data: 2004-03-16 16:56:50
    Temat: Pełnomocnictwo
    Od: "C W" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie i proszę o radę. Prowadzę DG, w w wpisie do ewidencji nie
    mam ustalonego pełnomocnika. Czy Jeśli chciałbym by podczas mojej
    nieobecności faktuę Vat przyjęła (zakup towaru)bądź wystawiła moja żona
    muszę zmienić we wpisie czy wystarczy udzielić pełnomocnictwa w jakiś inny
    sposób? Czy udzielenie pełnomocnictwa ma jakieś skutki /żona pracuje
    zawodowo/? Pozdrawiam.CW

  • 2. Data: 2004-03-16 20:08:21
    Temat: Re: Pełnomocnictwo
    Od: "Mithras" <m...@n...blast.pl>

    Użytkownik "C W" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > muszę zmienić we wpisie czy wystarczy udzielić pełnomocnictwa w jakiś inny
    > sposób? Czy udzielenie pełnomocnictwa ma jakieś skutki /żona pracuje

    Ja tez mialem taki problem. Zona pomaga mi w DG. I czasem jedzie w mojej
    sprawie w delegacje zagraniczne. Wiec aby ta delegecja stala sie kosztem
    uzyskania przychodu musialem wystawic jej pelnomocnictwo u notariusza.
    Oczywscie to rowniez upowaznia ja do odbierania/wystawiana faktur w moim
    imieniu.
    To nie skutkuje dla niej w niczym.
    A wlasnie a moze ktos z szacownych grupowiczow potrafi mi wymyslec sytuacje
    zeby moja zonka mogla dostac jakies pieniazki z mojej DG (koszt) za wykonana
    prace dla mnie??
    pzdrv
    Mithras

  • 3. Data: 2004-03-16 20:52:11
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Mithras" <m...@n...blast.pl> wrote in message

    [ciach]

> [...]
    sytuacje
    > zeby moja zonka mogla dostac jakies pieniazki z mojej DG (koszt) za

    w zasadzie zawsze może dostać, ale raczej nigdy nie będzie Twoim KUP.

    Magda

  • 4. Data: 2004-03-16 21:04:42
    Od: "Mithras" <m...@n...blast.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sytuacje
    > wykonana
    > >

    > w zasadzie zawsze może dostać, ale raczej nigdy nie będzie Twoim KUP.

    Ale dlaczego?? przeciez pracuje i tez jej sie cos nalezy - nie roliczmay sie
    razem (bo nie mozemy) wiec dla US jestesmy dwom osobnymi podmiotami?? Za co
    ta kara??

  • 5. Data: 2004-03-16 22:38:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Mithras wrote:
    [...]
    >+ A wlasnie a moze ktos z szacownych grupowiczow potrafi mi wymyslec sytuacje
    >+ zeby moja zonka mogla dostac jakies pieniazki z mojej DG (koszt) za wykonana
    >+ prace dla mnie??

    Trudno bedzie:
    ++++
    Art. 23. 1. Nie uwaza sie za koszty uzyskania przychodów:
    10) wartosci wlasnej pracy podatnika, jego malzonka i maloletnich dzieci,
    a w przypadku prowadzenia dzialalnosci w formie spólki cywilnej lub
    osobowej spólki handlowej - takze malzonków i maloletnich dzieci
    wspólników,
    ----

    Forma jest nieważna - *żadna* forma nie jest kosztem.
    Dedukuję iż wypełniasz PIT-5L ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-03-17 09:01:53
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Mithras napisał:

    > Ale dlaczego?? przeciez pracuje i tez jej sie cos nalezy - nie roliczmay sie
    > razem (bo nie mozemy) wiec dla US jestesmy dwom osobnymi podmiotami?? Za co
    > ta kara??

    Za małżeństwo...

    Rozwiedźcie się, wtedy będziesz mógł wypłaty dla niej księgować w KUP.

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2004-03-17 17:54:51
    Od: "Mithras" <m...@n...blast.pl>

> [...]
    > a w przypadku prowadzenia dzialalnosci w formie spólki cywilnej lub
    > osobowej spólki handlowej - takze malzonków i maloletnich dzieci

    Ale jak moja zoana jedzie (sama) w delegacje (oczywscie w sprawie mojej
    firmy) to jak bierze na siebie f-re za hotel to jest oczywisice KUP??

  • 8. Data: 2004-03-18 06:53:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Mithras" <m...@n...blast.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak moja zoana jedzie (sama) w delegacje (oczywscie w sprawie mojej
    > firmy) to jak bierze na siebie f-re za hotel to jest oczywisice KUP??

    Jak żona bierze fakturę na siebie,
    to na podstawie jakiego dokumentu Ty
    chciałbyś uwzględnić to w kosztach?
    Nie odmawiam prawa zaliczenia tego
    do kosztów, ale pomyśl nad potrzebnymi
    do tego dokumentami.

  • 9. Data: 2004-03-18 11:01:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2004, Mithras wrote:

> [...]
    >+ Ale jak moja zoana jedzie (sama) w delegacje (oczywscie w sprawie mojej
    >+ firmy) to jak bierze na siebie f-re za hotel to jest oczywisice KUP??

    IMO - "oczywiście". To nie jest wynagrodzenie :) a KUP "od delegacji"
    (każdej !) jest *twój* a nie wykonawcy (zwrot kosztu wyjazdu nie
    jest przychodem z innego przepisu).
    Była kiedyś dyskusja o to czy można liczyć w KUP firmy *czyjeś*
    koszty ("deleganta" właśnie :)) i nosa mi przytarli pokazując przepis
    szczegółowy :] to i pamiętam ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)