    From: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pensja brutto a progi podatkowe
    Date: Tue, 20 Sep 2005 14:04:23 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@as2-31.swic.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "Darek Kierycki" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    news:dgolko$kot$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Na rozmowie kwalifikacyjnej podalem zarobki 4000 zl netto.
    > W umowie jest napisane 6000 zl brutto.
    > Obliczylem sobie w http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/podatkowy/
    > pensje netto
    >
    > Zaliczka na podatek na poczatku wynosi 485.10 zl, a potem 1010.30 zl.
    Przy zwykłych k.u.p. mnie wychodzi zaliczka odpowiednio: 529,30, potem
    1054,50.
    Można obniżyć zaliczkę miesięcnzie o 44,17 tytułem ulgi podatkowej - należy
    złożyć oświadczenie - to, o którym wspominasz niżej

    > Moje pytania:
    > Czy ten podatek da sie jakos odzyskac? (watpie)

    Zależy czy masz jakieś odliczenia i czy wykazujesz je w zeznaniu rocznym.

    > Czy od nowego roku to sie zeruje i znow bede placil 485 zl przez 8
    > miesiecy (o ile banda zlodzieji nie podniesie podatkow)?
    Od stycznia wszystko rozpoczyna się znowy od najniższej stawki.

    > W obecnej pracy podpisywalem taki papierek ze nie dostaje renty, emerytury
    > ani zadnych swiadczen przez co podatek byl zmniejszony, czy tutaj tez moge
    > takie cos zrobic?
    tak

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]