  • Data: 2006-08-05 20:21:38
    Temat: Re: Pieczątka i rachunki - jaki adres ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Aug 2006, złodziej podatków wrote:

    > Drobny szczegół, nie ma obowiązku posiadania pieczątki, a jeżeli nie ma takiego
    > obowiązku to nie może być również wymogu co na niej ma być.

    Nieprawda!
    Nie ma obowiązku posiadania roweru, ale jak się ma rower i używa go
    na drodze to musi być wyposażony w oświetlenie (tak, nie tłumacz :>,
    ale tak stanowi przepis).
    Podobnie jak się ma pieczątkę i używa jej do celów DG. *JEŚLI*
    jest to ma zawierać REGON - tak stanowi przepis.

    > Poza tym po kilku
    > latach użerania się z US zaskoczyli że siedziba firmy to tam gdzie wykonuję
    > działalność

    Firma to ty. IMO źle zaskoczyli, tyle że z dobrym skutkiem ;)

    > i na ten adres mają kierować pisma z tą działalnością związane

    To się nazywa:

    > zwracając wszystkie kierowane na adres domowy pisma. W końcu złożyłem na
    > poczcie oświadczenie aby adresowane do mnie pisma z ZUS-u oraz US zwracać z
    > adnotacją " adresat odmówił odbioru ". I dopiero to zadziałało. Oczywiście
    > długo długo przed tym złożyłem stosowny NIP w którym podałem adres wykonywania
    > działalności wskazując go jednoczśnie jako adres dla korespondencji.

    ...właśnie. "Adres do korespondencji". Bez jakiegokolwiek związku
    z "siedzibą"! Tj to że Ty tak chcesz to owszem, rozumiem, ale
    formalnie związku nie ma :)
    Nie ma obowiązku dostawania korespondencji "do domu", czyli miejsca
    zamieszkania!
    Znaczy czepiam się tego, że powołujesz się że "nareszcie posyłają
    na adres siedziby", kiedy faktycznie jest "nareszcie posyłają na adres
    do korespondencji"!
    Wracając do "siedziby":
    IMO trochę winy ponosi ustawodawca; jakby czarno na białym zapisał
    w KC że "przez siedzibę osoby fizycznej rozumie się miejsce zamieszkania"
    byłaby jasność - a tak jest w ten deseń, że przepisy KC konsekwentnie
    osobno powołują się na "siedzibę osoby prawnej lub miejsce zamieszkania
    osoby fizycznej" (znaczy traktując te dwa pojęcia jako równorzędne,
    ale jednak różnie nazwane) zaś niektóre druki mają pozycję "siedziba"
    a nie "siedziba lub miejsce zamieszkania".
    IMO - biorąd pod uwagę że "siedziba" dotyczy *przedsiębiorcy* a nie
    *przedsiębiorstwa*, to jednak w takim papierze przez "siedzibę" trzeba
    rozumieć miejsce zamieszkania.

    > Pomimo braku obowiązku posiadania pieczątki posiadam takową z adresem
    > prowadzenia działalności. Od początku, to znaczy od 16 lat. I pomimo wielu
    > kontroli jakie przeżyłem, łącznie z UKS, nikt nie kwestionował jej treści.

    Ależ nie widać przeciwwskazań!!
    Jedyny znany przepis nakazuje żeby na pieczątce był REGON, jak
    już było w wątku - adresy można umieszczać dowolne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)