    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pilne ! - Podatek...
    Date: 8 Nov 2002 14:56:52 +0100

    > "Wielka Ulga Budowlana", której obowiązywanie zakończyło się z upływem 2001:
    > CZY dotyczy ona JEDNEJ tylko lokalizacji i JEDNEJ budowy ? Którą
    > rozpoczęliśmy przed 31 grudnia 2001 ? Za "początek budowy" uważając
    > poniesienie jakiegokolwiek pierwszego kosztu ?

    Dla ciebie ważniejszym ograniczeniem jest to że nie możesz zacząć
    nowej budowy po 2001 roku, czyli w praktyce jesteś ograniczony do
    jednej "inwestycji" - cokolwiek przez to rozumieć.
    Raczej odpadają nowe zakupy działek, pozwolenia na budowę i domy.
    Wszystko to będzie potraktowane jako nowa inwestycja a ponieważ rozpocznie
    się ona w 2002 roku to nie podlega pod starą ulgę.

    > Czy też może Ulga ta rozciąga się na WSZYSTKO NASTĘPNE, tzn. jeśli zacznę
    > NOWĄ budowę - wszystkie uzgodnienia na nowe zezwolenie i zakup NOWEJ działki
    > budowlanej (teraz, w 2002, lub zgoła - w 2003),

    według mnie NIE

    >czy siedliskowej

    Z działką siedliskową jest problem ponieważ w ogóle nie podlega ona
    starej uldze budowlanej.
    Słyszałem o przypadku kiedy ktoś sprzedał mieszkanie i kupił dom na
    działce siedliskowej. Pomimo że w całości pieniądze ze sprzedaży
    przeznaczył na zakup domu US zażadał 10% podatku. Sprawa skończyła
    się w sądzie a ten przyznał rację US.
    Istniejące przepisy nie zawsze są zgodnez intuicyjną interpretacją.

    I jeszcze jedno zadzwoń do US i zapytaj się czy jeśli sprzedaż
    mieszkanie, pieniądze przeznaczysz na budowę ale budowa nie zostanie
    ukończona w ciągu dwóch lat to czy będziesz musiał zapłacić podatek 10%.
    Tego nie jestem pewien ale obawiam się że za dwa lata możesz dostać
    pismo z nakazem zapłaty zaległego podatku (z odsetkami).
    Nie licz na to że US zapomni i nie będzie cię sprawdzał.

    Pozdrawiam
    AR