  • 1. Data: 2006-02-09 14:53:15
    Temat: Pilne-zatrudnienie i faktura dla pracodawcy
    Od: "WEKTOR" <w...@o...pl>

    Witam,
    przykładowo jestem zatrudniony w firmie "X" na 1/4 etatu na stanowisku np.
    spec.d/s marketingu. Prócz tego prowadzę DG (+VAT) i na wykonuję dla tejże
    firmy "X" podobne prace marketingowe, ale prowadząc DG, na koniec każdego
    miesiąca wystawiam fakturę VAT za wykonane usługi.
    Czy nie jest zabronione wystawianie faktur dla firmy, w której jest się
    zatrudnionym nawet na część etatu? Z pozoru wydawało by się że prowadząc DG
    powinienem wystawić fakturę VAT, ale wolę się upewnić.
    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2006-02-11 14:44:54
    Temat: Re: Pilne-zatrudnienie i faktura dla pracodawcy
    Od: "Andżelika Tokarska" <a...@c...pl>

    nie mogą to być zafakturowane w takim razie usługi marketingowe, a należy to
    inaczej nazwać,,,np. usługi biurowe...w każdym razie musi to być
    zafakturowany inny rodzaj usług niż wynikające z zatrudnienia na umowę o
    pracę z tymże pracodawcą

  • 3. Data: 2006-02-11 18:24:47
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrudnionym nawet na część etatu? Z pozoru wydawało by się że prowadząc DG
    > powinienem wystawić fakturę VAT, ale wolę się upewnić.

    Zabronione to nie jest - ale wyklucza opodatkowanie przychodów/dochodów z DG
    - ryczałtem lub liniowo.
    Jeśli masz zasady ogólne - to OK.

    Pzdr-Kriss

  • 4. Data: 2006-02-13 08:22:02
    Od: "WEKTOR" <w...@o...pl>

    Dziękuję Wam za odpowiedzi, tym bardziej, że wcześniej nie wiedziałem, że
    nie mogę być z tego powodu opodatkowany podatkiem liniowym.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2006-02-13 11:38:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Feb 2006, Andżelika Tokarska wrote:

    > nie mogą to być zafakturowane w takim razie usługi marketingowe

    Hm... dlaczego ?
    Przyjmijmy że rzeczywiście powinien zadbać o to, żeby dowód
    iż owe usługi na DG nie spełniają wymogów umowy o pracę miał
    (bo PIP i ZUS mogłyby życie skomplikować :)).
    Czyli tę część którą wykonuje na DG:
    - nie wykonuje "pod kierownictwem"
    - nie wykonuje "w miejscu pracy" (problem będzie jak miejsce pracy
    to cały kraj, bo normalnie jeździ od klienta do klienta :>, ale
    jeśli obdzwania klientów "z biurka" to problemu nie widzę)
    - nie wykonuje "wg harmonogramu"; nie może to przypominać nijak
    "godzin pracy od do".

    I z zastrzeżeniem ograniczonego wyboru formy opodatkowania oczywiście.

    Co (jaki przepis) stoi wtedy na przeszkodzie?

    Polecam specsygnaturkę :) (celowo bez delimitera)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?