  • 1. Data: 2006-02-09 14:44:44
    Temat: Allegro i dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Paweł" <s...@g...pl>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza, mam sklep. Chcialbym zaczac sprzedawac
    towar ze sklepu na allegro. Czy musze powiadmic o tym jakies urzad? Czy
    musze dodatkowo w profil dzialalnosci wpisac sprzedaz wysylkowa? Czy
    wystarczy, ze do paczki z towarem wloze paragon lub fakture? Chcialbym to
    tak zorganizowaz zeby wszystko bylo w 100% legalnie i zgodnie z
    obowiazujacym prawem. Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-02-13 11:32:56
    Temat: Re: Allegro i dzialalnosc gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, Paweł wrote:

    > Prowadze dzialalnosc gospodarcza, mam sklep. Chcialbym zaczac sprzedawac
    > towar ze sklepu na allegro. Czy musze powiadmic o tym jakies urzad?

    Pierwsze słyszę...

    > Czy musze dodatkowo w profil dzialalnosci wpisac sprzedaz wysylkowa?

    Wypadałoby z dwu powodów:
    - zapis w EDG powinien być rzetelny
    - jeśli obrót spowoduje iż osiągany przychód będzie jednym z 3 głównych
    źródeł przychodu to również z przepisów o statystyce GUS powinien
    mieć tę informację (na liście "działalności głównej" czy tych dwu
    ubocznych czy jak im tam wg GUS)

    > Czy
    > wystarczy, ze do paczki z towarem wloze paragon lub fakture?

    Z paragonem to sam jestem ciekaw :), jeszcze się nie spotkałem.
    Może byłby problem jakby kupujący następnie zażądał f-ry
    - z udowodnieniem że dostał paragon?
    Z fakturą tak się AFAIK stosuje - piszę jako kupujący.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)