  • 1. Data: 2007-12-06 22:44:18
    Temat: Pit 11 - okres rozliczeniowy
    Od: b...@w...pl

    Dzień Dobry, mam pewien problem z wystawieniem Pit 11 dla pracowników
    zwolnionych w trakcie roku. Wiem, ze powinno się to zrobić do 15 dnia
    następnego miesiąca po ustaniu zatrudnienia. Jednak musiałam sie z tym
    wstrzymać do końca roku, z uwagi na przywidywane dodatkowe wypłaty juz
    po ustaniu zatrudnienia, np. nagrody roczne. Właśnie okazało się, ze w
    grudniu dodatkowych nagród nie będzie, a ostatnia tego typu wypłata
    miała miejsce w sierpniu. W związku z tym mam problem - jaki okres
    rozliczeniowy wstawić na Pit 11? styczeń-sierpień? czy Urząd Skarbowy
    nie zakwestionuje takich Pitów, jako wysłanych za późno (teraz, a nie
    we wrześniu)? Czy też lepiej wstawić okres rozliczeniowy styczeń -
    grudzień?
    Z góry dziękuje z odpowiedź!

  • 2. Data: 2007-12-07 20:14:33
    Temat: Re: Pit 11 - okres rozliczeniowy
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Dec 2007 14:44:18 -0800 (PST), b...@w...pl napisał(a):

    > Dzień Dobry, mam pewien problem z wystawieniem Pit 11 dla pracowników
    > zwolnionych w trakcie roku. Wiem, ze powinno się to zrobić do 15 dnia
    > następnego miesiąca po ustaniu zatrudnienia.

    Korekta - jeśli się nie mylę - do 15-go dnia następnego miesiąca, w którym
    pobrałeś ostatnią zaliczkę na podatek dochodowy. Jest to o tyle ważne, że
    niektórzy wypłacają wynagrodzenie pracownikowi w następnym miesiącu, po
    minionym, wtedy termin PIT 11 przesuwa się również :)

> [...]
    > nie zakwestionuje takich Pitów, jako wysłanych za późno (teraz, a nie
    > we wrześniu)? Czy też lepiej wstawić okres rozliczeniowy styczeń -

    Ja wystawiłabym za styczeń-sierpień i dołączyła do druków akt czynnego żalu
    z prośbą o niekaranie za nieterminowe itd. ...
    Urząd nie kwestionuje PIT-ów 11 złożonych po terminie, a jedynie karze za
    terminu niedotrzymanie.

    Na przyszłość radziłabym wystawić PIT 11 w terminie, a ewentualne wypłaty
    po ustaniu zatrudnienia uwzględniać dopiero wtedy, kiedy faktycznie zostaną
    wypłacone.
    Ale to ja:)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-12-07 20:54:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jagna wrote:

> [...]
    > po ustaniu zatrudnienia uwzględniać dopiero wtedy, kiedy faktycznie zostaną

    A jak to jest w przypadku umów o dzieło?

    Praktycznie ktoś wykonał dla mnie jedno dzieło, chociaż nie wykluczam
    zlecenia następnych, jeszcze w tym roku.

    Pit-11 planuję zatem wystawić z końcem roku. Czy źle robię?

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-12-07 22:06:15
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Dec 2007 21:54:12 +0100, Piotrek napisał(a):

    > A jak to jest w przypadku umów o dzieło?

    płatnicy z: art. 41 ust. 1 uopdof do końca lutego, z zastrzeżeniem, że
    jeśli działalność została zakończona przed końcem roku podatkowego, termin
    przypada do dnia zaprzestania tej działalności.

    > Praktycznie ktoś wykonał dla mnie jedno dzieło, chociaż nie wykluczam
    > zlecenia następnych, jeszcze w tym roku.

    > Pit-11 planuję zatem wystawić z końcem roku. Czy źle robię?

    W takim przypadku, ja wystawiłabym jeden PIT 11 na koniec roku, przy czym w
    okresie od .. do... wpisałabym okres całego roku kalendarzowego. Zresztą w
    starych drukach, kiedy jeszcze rozdzielnie traktowano PIT 11 i PIT 8b, w
    przypadku tych ostatnich nie pisało się okresu, tylko rok podatkowy.

    Powtarzam raz jeszcze, na wszelki wypadek - to IMO :))
    (asekuranctwo? ;>)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-12-07 23:24:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, Piotrek wrote:

    > A jak to jest w przypadku umów o dzieło?

    AFAIK ich przepis "następnego miesiąca" nie dotyczy.
    Zajrzyj:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    W takim stylu:
    "4b. W razie zaprzestania przez płatnika poboru zaliczek, o których mowa w ust. 1",
    "2. Jeżeli obowišzek poboru przez płatników, o których mowa w art. 31,
    art. 33 i art. 35, zaliczek na podatek ustał w cišgu roku"
    i podobne teksty (znaczy: tych, które sam tam i TYLKO tam wymienione,
    a dla innych przypadków nie ma nakazu zrobienia deklaracji "zaraz",
    jest tylko wymieniana wcześniej zasada ogólna - "po roku")

    pzdr, Gotfryd