  • 1. Data: 2007-02-28 08:52:41
    Temat: Pity
    Od: "Grupa Trzymająca Władzę" <S...@i...pl>

    Miałem wątpliwe szczęście pracowania w kadrach polskich m.in. na początku
    tego roku i teraz muszę się m.in. z tego okresu rozliczyć co jest sprawą
    chyba wiadomą. Wciąż zatem czekam na pity od różnych pośredniaków, którzy
    żerowali na mojej wypłacie i od kadr polskich w ogóle takowego pita nie
    dostałem. Dowiedziałem się natomiast dziś, że także dziś jest ostatni dzień
    kiedy powinienem odebrać pita osobiście zatem tu te i moje pytania:
    - Dlaczego oni mi go nie wysłali?
    - Czy z punktu widzenia prawa faktycznie dziś jest ostatni dzień na
    odebranie pita?
    - Co mam zrobić jeśli mi pita nie dadzą bo ten jakiś tam termin minął?

  • 2. Data: 2007-02-28 09:33:35
    Temat: Re: Pity
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grupa Trzymająca władzę wrote:
    > Dowiedziałem się natomiast dziś, że także dziś jest ostatni dzień
    > kiedy powinienem odebrać pita osobiście

    ha ha ha . Pierwsze słyszę. Dzisiaj jest ostatni dzień kiedy oni to mogą
    wysłać.

    zatem tu te i moje pytania:
    > - Dlaczego oni mi go nie wysłali?
    bo im szkoda na znaczek, ale widać maja na kary z US.

    > - Czy z punktu widzenia prawa faktycznie dziś jest ostatni dzień na
    > odebranie pita?

    Nie. Dziś jest ostatni dla nich dzień na wysłanie pita.

    > - Co mam zrobić jeśli mi pita nie dadzą bo ten jakiś tam termin minął?

    1)
    Wysłać im polecony, że nie otrzymałeś pita z prośbą o wysłanie go
    niezwłocznie na adres xyz.

    - przy braku odzewu zawiadomić ich US, że nie wysłali ci pit. US już
    sobie z nimi poradzi.

    2) jeśli wiesz ile zarobiłeś to zapewne wiesz co na tym niedostarczonym
    picie powinno być. Po prostu sam sobie orientacyjnie wylicz co by tem
    ewentualnie mogło być i tak się rozlicz z podatków, dołączając
    wyajśnienie, że w związku z brakiem pit-11, kwoty są oszacowane przez
    ciebie zgodnie z twoją najlepszą wiedzą i że w przypadku otrzymania
    pit-11 z firmy dokonasz ewentualnej korekty zeznania w terminie późniesjzym.
    Do tego dołącz ksero wysłanego pisma do firmy i dowód nadania listu
    poleconego.

    3) spodziewaj się awantury z firmy, że po co tak od razu formalnie, że
    można było wszystko załatwić polubownie, a nie tak od razu z grubej rury.

  • 3. Data: 2007-02-28 09:39:09
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    "Grupa Trzymaj?ca W?adz?" <S...@i...pl> wrote:

    > dosta?em. Dowiedzia?em si? natomiast dzi?, ?e tak?e dzi? jest ostatni dzie?
    > kiedy powinienem odebra? pita osobi?cie zatem tu te i moje pytania:
    > - Dlaczego oni mi go nie wys?ali?

    Maja termin na wyslanie do Ciebie dzisiaj, czyli pewnie w ciagu kilku dni
    dostaniesz...

    > - Czy z punktu widzenia prawa faktycznie dzi? jest ostatni dzie? na
    > odebranie pita?

    Nie na odebranie, tylko na wysylke przez platnika.

    a.

  • 4. Data: 2007-02-28 09:39:26
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 10:33:35 +0100, witek napisał(a):

    > ha ha ha . Pierwsze słyszę. Dzisiaj jest ostatni dzień kiedy oni to mogą
    > wysłać.

    Ja twierdzę że mają jeszcze 12 miesięcy na wysłanie PITa naszemu pytkowi ;)
    Czyż nie?

  • 5. Data: 2007-02-28 17:25:13
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: es3fsl$k32$...@o...icpnet.pl,
    Grupa Trzymająca Władzę <S...@i...pl>

    http://www.pit.pl/pages/i/1943.php

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 6. Data: 2007-02-28 19:09:30
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    > Miałem wątpliwe szczęście pracowania w kadrach polskich m.in. na początku
    > tego roku i teraz muszę się m.in. z tego okresu rozliczyć co jest sprawą

    hmmm chyba poprzedniego roku

> [...]
    > żerowali na mojej wypłacie i od kadr polskich w ogóle takowego pita nie
    > dostałem. Dowiedziałem się natomiast dziś, że także dziś jest ostatni

    Jeżeli twój stosunek pracy wygasł w trakcie poprzedniego roku (atak
    przypuszczam z twojego pytania) to powinieneś już dawno otrzymać swojego
    pita. Dokładnie w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym pobrana została ostatnia zaliczka.

    Niestety wiekszość firm idzie na łatwiznę i wysyła wszystko do końca lutego
    (ale raz mi sie zdarzyło w takiej sytuacji otrzymać pit od jednej malutkiej
    firmy prawidłowo).

  • 7. Data: 2007-03-02 12:09:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Artur wrote:

    > Ja twierdzę że mają jeszcze 12 miesięcy na wysłanie PITa naszemu pytkowi ;)
    > Czyż nie?

    Założyłem, że się jednak pomylił.
    Ale i tak zdaje się, że nie 12 miesięcy, tylko do 15-tego następnego
    miesiąca.
    Na pewno w przypadku umowy o pracę. No chyba, że ten artykuł wycięli.
    Nie ma człowiek czasu siedzieć i czytać wszystkich zmian na bieżąco.