  • 1. Data: 2007-02-27 20:40:36
    Temat: właściwość miejscowa urzędu do kontroli podatkowej
    Od: "juntam" <j...@g...pl>

    Witam,

    Przedstawię krótko sytuację i proszę o odpowiedź, najlepiej z podaniem
    podstawy prawnej:
    Jest sobie Urząd Skarbowy (US "A") na terenie ktorego Podatnik prowadzi DG.
    US "A" umyslal sobie kontrole. Jednak Podatnik dokumenty przechowuje w
    Biurze Rachunkowym, ktore dziala na terenie innego Urzędu Skarbowego (US
    "B"). Oczywiscie Biuro Rachunkowe jest zgloszone w US "A".
    Teraz pytanie, czy US "A" moze najechac Podatnika i kazac mu przywiezc w
    zebach dokumenty do kontroli do US"A". Czy powinien tez raczej udac sie,
    zgodnie z posiadanymi informacjami o miejscu przechowywania dokumentow, do
    Biura Rachunkowego celem przeprowadzenia TAM kontroli?

    Madrych ludzi prosze o wypowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Andrum

  • 2. Data: 2007-02-27 21:42:30
    Od: "juntam" <j...@U...TOgazeta.pl>

> [...]
    > zgodnie z posiadanymi informacjami o miejscu przechowywania dokumentow, do
    > Biura Rachunkowego celem przeprowadzenia TAM kontroli?

    ...Gotfrydzie..... Samotniku....:-D

  • 3. Data: 2007-02-27 22:16:14
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "juntam" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz pytanie, czy US "A" moze najechac Podatnika i kazac mu przywiezc w
    > zebach dokumenty do kontroli do US"A".

    może podatnika wezwać wraz z dokumentami
    w innym przypadku wszyscy zlecaliby księgowość firmą z oddziałem w Paryżu albo
    Dublinie ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-27 22:17:24
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "juntam" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz pytanie, czy US "A" moze najechac Podatnika i kazac mu przywiezc w
    > zebach dokumenty do kontroli do US"A"

    US może podatnika wezwać wraz z dokumentami

    w innym przypadku wszyscy zlecaliby księgowość firmom z oddziałem w Paryżu albo
    Dublinie ;)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-02-27 23:13:47
    Od: "juntam" <j...@U...TOgazeta.pl>

    > US może podatnika wezwać wraz z dokumentami
    >
    > w innym przypadku wszyscy zlecaliby księgowość firmom z oddziałem w Paryżu albo
    > Dublinie ;)
    >
    > Pozdrawiam

    ... z ordynacji podatkowej:
    Art. 281a.Podatnicy, płatnicy, inkasenci oraz następcy prawni mogą, w formie
    pisemnej, wyznaczyć osobę fizyczną, która będzie upoważniona do ich reprezentowania w
    trakcie kontroli podatkowej, oraz zgłosić tę osobę naczelnikowi urzędu skarbowego
    właściwemu w sprawie opodatkowania podatkiem dochodowym, wójtowi, burmistrzowi
    (prezydentowi miasta).

    taka osoba (np. doradca podatkowy), który prowadzi rachunkowość i przechowuje
    dokumenta (uprzednio zgłoszony Naczelnikowi US), a jednoczesnie jest na terytorium
    innego US, powinna byc wg mnie pierwszym adresatem wezwania do kontroli (a nie
    Podatnik, ktory zajmuje sie dzialalnoscia operacyjna), co mnie obchodzi, ze to inna
    wlasciwosc US, niech USy sie dogadaja miedzy soba (bez mojego udzialu), ktory US
    winien przeprowadzic kontrole.

  • 6. Data: 2007-02-27 23:24:49
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    pamiętaj, że Ty jesteś podatnikiem i Ty podlegasz kontroli i nie hateemeluj ;)