  • 1. Data: 2002-10-16 17:03:11
    Temat: Płatnik Vatu i "rachunkowiec"
    Od: lity <m...@w...pl>

    Firma - płatnik VAT-u - kupuje od nievatowca. Nievatowiec wystawia
    zwykły rachunek. Czy wsopmniana wyżej firma (płatnik vatu) może sobie
    odliczyć VAT z takiego rachunku ???

    --
    GG: 3705
    Akcesoria GSM:

  • 2. Data: 2002-10-16 17:18:42
    Temat: Re: Płatnik Vatu i "rachunkowiec"
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    lity wrote:
    > Firma - płatnik VAT-u - kupuje od nievatowca. Nievatowiec wystawia
    > zwykły rachunek. Czy wsopmniana wyżej firma (płatnik vatu) może sobie
    > odliczyć VAT z takiego rachunku ???

    Nie,bo na rachunku go nie ma,a nawet gdyby był to i tak nie
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 3. Data: 2002-10-16 17:33:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik lity napisał:
    > Firma - płatnik VAT-u - kupuje od nievatowca. Nievatowiec wystawia
    > zwykły rachunek. Czy wsopmniana wyżej firma (płatnik vatu) może sobie
    > odliczyć VAT z takiego rachunku ???

    A skąd na rachunku niewatowca wziął się VAT??????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-16 17:49:24
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Wed, 16 Oct 2002 19:33:30 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    >A skąd na rachunku niewatowca wziął się VAT??????

    Nie zrozumieliśmy się :))) Na rachunku nie ma VAT-u. Chciałem się
    tylko dowiedzieć, jak rozlicza się Rachunek od nievatowca przez
    Płatnika Vatu-u. I już wszystko wiem ;))

  • 5. Data: 2002-10-16 17:59:12
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > A skąd na rachunku niewatowca wziął się VAT??????

    eeee....to pewnie takie czysto teoretyczne rozwazania co by bylo gdyby
    ;-))))
    dzisiaj nic nie wiadomo, jutro kolega Kolodko wymysli ze pomimo zwolnienia
    VAt ma byc i co wtedy?

    lepiej byc zawczasu przygotowanym

    pozdr
    radek

  • 6. Data: 2002-10-16 18:24:22
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "lity" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Firma - płatnik VAT-u - kupuje od nievatowca. Nievatowiec wystawia
    > zwykły rachunek. Czy wsopmniana wyżej firma (płatnik vatu) może sobie
    > odliczyć VAT z takiego rachunku ???

    NIE

    Kwotę rachunku całą (brutto) wpisuje jako koszt netto.

  • 7. Data: 2002-10-16 18:30:27
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > NIE
    >
    > Kwotę rachunku całą (brutto) wpisuje jako koszt netto.

    Fajnie to napisałeś brutto=netto to chyba jakaś Kołodkowa ekonomia:-)))
    Jacek

  • 8. Data: 2002-10-16 18:36:22
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Fajnie to napisałeś brutto=netto to chyba jakaś Kołodkowa ekonomia:-)))

    Nie ekonomia, jeno nadmiar słów dla początkującego.
    Brutto z rachunku, (choć tam żadnego netto ani VATu nie ma)
    Netto w koszt, bo jest taka rubryka..i VAT=0 :-)

    Czyżbyś uważał , ze inaczej ???? Może jakiś paragraf niezrozumiały dla
    gawiedzi?

  • 9. Data: 2002-10-16 20:47:23
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Abyś ty mógł odliczyć sobie VAT to ktoś go musi odprowadzić do budżetu,
    prawda? A w tym przypadku nikt VAT-u nie zapłaci, bo mamy do czynienia z
    "niewatowcem". Ot i cała filozofia.
    Pozdrawiam, Graszka.