  • 1. Data: 2002-10-16 17:50:55
    Temat: spadek
    Od: "Ana" <a...@b...com.pl>

    moja 10-cio letnia corka otrzyma w spadku po ojcu mieszkanie o ile
    oczywiscie zgodze sie na to. w zwiazku z tym mam pytania:
    1. w jakiej wysokosci bede musiala zaplacic podatek spadkowy.
    2. czy bede miala mozliwosc w razie koniecznosci sprzedac to mieszkanie
    przed ukonczeniem przez corke 18 lat.

    ana

  • 2. Data: 2002-10-16 19:57:49
    Temat: Re: spadek
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ana" <a...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. w jakiej wysokosci bede musiala zaplacic podatek spadkowy.
    > 2. czy bede miala mozliwosc w razie koniecznosci sprzedac to mieszkanie

    Nie bardzo rozumiem? - na czym ma polegać Twoja zgoda? To córka jest
    spadkobiercą i żona ojca, bądź dziedziczenie testamentowe. Jeśli mieszkanie
    (własnościowe bądź wydzielona nieruchomość) przypadnie wyłącznie córce, to
    Ty - jako prawny opiekun i matka nie możesz działać na szkodę córki. Poza
    tym - to córka dziedziczy. Podatek - córka zalicza się do I grupy. Jaki? to
    zależy od masy spadkowej oddziedziczonej przez córkę. A sądzę, że nie tylko
    mieszkanie oddziedziczy. Postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku wyjaśni
    wszystko. No - prawie.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-10-17 19:04:33
    Od: "Ana" <a...@b...com.pl>

> [...]
    > (własnościowe bądź wydzielona nieruchomość) przypadnie wyłącznie córce, to
    > Ty - jako prawny opiekun i matka nie możesz działać na szkodę córki.

    w przypadku dziedziczenia nieruchomosci chyba mam jakas mozliwosc odmowy
    jej utrzymywania? Zwłaszcza . że chodzi tu nie o 5 lat, tylko conajmniej 10.
    Stad wlasnie moje pytanie. Wolalbym np. zalozyc corce fundusz powierniczy i
    tam np wplacic pieniadze uzyskane np ze sprzedazy mieszkania , tylko nie
    wiem czy moge.

> [...]
    tylko
    > mieszkanie oddziedziczy. Postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku
    sprawa sadowa dotyczaca prawo do nabycia spadku juz sie odbyla. sad nie
    nakazal spisu inwentarza, stwierdzil jedynie ze spadek przypada 3 osob w 3
    czesciach

    dziekuje za pozdrowienia:>
    ana

  • 4. Data: 2002-10-19 19:31:15
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > nakazal spisu inwentarza, stwierdzil jedynie ze spadek przypada 3 osob w 3

    Witaj,
    podtrzymuję to co napisałem wcześniej.
    Spadek nie przypada3 osobom, lecz Sąd wydaje postanowienie o stwierdzeniu
    nabycia spadku. W postanowieniu wymienia się co wchodzi w skład masy
    spadkowej.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-10-21 07:26:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sławomir Malibo" [...]

> [...]
    > Spadek nie przypada3 osobom, lecz Sąd wydaje postanowienie o stwierdzeniu
    > nabycia spadku. W postanowieniu wymienia się co wchodzi w skład masy

    A ja potwierdzam to, co pisala Pani Anna.

    SA postanowienia (moja zana i jes reszta rodziny takie tez mialy),
    gdzie sad orzeka w jakich proporcjach dzielony jest spadek, anie wymiena co
    jest
    w masie spadkowej.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-10-22 16:06:37
    Od: "Ana" <a...@b...com.pl>

> [...]
    > Spadek nie przypada3 osobom, lecz Sąd wydaje postanowienie o stwierdzeniu
    > nabycia spadku. W postanowieniu wymienia się co wchodzi w skład masy

    dobrze rozumiem, ze nie moge dzialac na szkode corki, ale w przypadku
    nieruchomoi np , kiedy nie bede w stanie jej utrzymac fundusz powierniczy
    zlozony z pieniedzy uzyskanych ze sprzedazy mieszkania nie bedzie chyba
    dzialaniem na szkode? sad niestety nie zarzadzil spisu inwentarza wiec tak
    naprawde nie wiadomo co , kto , komu i ile.

    ana