  • Data: 2004-04-26 15:29:49
    Temat: Re: Płatność karta a faktura na firme
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/26/2004 11:03 AM, Maddy wrote:

    [...]
    > Tak sie obrzucacie ustawami, a kto zna przepis nakazujący umieszczanie
    > opisu formy płatności na fakturze?

    [...]
    > Moim zdaniem jednak nalezy pozostawić opis "zapłacono kartą" czy podobne
    > bo on stwierdza stan faktyczny.
    > Potwierdzeniem wypłaty gotówki z kasy na ręce pracownika jest zaś
    > dokument KW.
    > A jeżeli juz przedsiębiorca zapłacił karta z konta osobistego za zakup
    > firmowy to trudno. Pytanie zasadnicze - co mu za to grozi?
    [...]

    Z punktu widzenia firmy zapłacono gotówką (KW) - odreczny zapis na
    fakturze jest jedynie informacją dla ewidencji - mozna sobie wyobrazić
    sytuację, gdy osoba płacąca posiada kartę firmową, a płaci prywatną -
    jeżeli karty są z odroczonym terminem płatności, to na podstawie zapisu
    na fakturze "zapłacono kartą" księgujący może być w sytuacji dylematu -
    którą.
    Forma płatności jest w znacznej mierze obojętna - więc trudno
    sfałszować, przerobić, zamazać cos co jest obojetne.

    Dla mnie problem jest szukaniem dziury w całym - adnotacje na fakturze o
    dacie wpływu, sposobie zapłaty etc. nie są zbrodnią - znam jednak kilka
    księgowych (z biegła rewident włacznie) którym nogi miekną i dostają
    maslanych oczu na widok firmowej faktury "zapłaconej kartą".

    Pzdr: Catbert