  • 1. Data: 2005-08-05 08:30:23
    Temat: Platnosci kwartalne za zakupiony towar
    Od: "Flyfish" <f...@p...onet.pl>

    Jak ksiegowac takie cos? (jak to sie ma pod wzgledem prawa podatkowego?)

    1. Kupuje od partnera zagranicznego (EU) towar - dziennie 2-3 sztuki (towar
    jest personalizowany dla mojego kienta, dlatego nie moge kupic na 'zapas')
    2. Partner wystawia mi fakture ze wszystkimi zakupionymi towarami pod koniec
    kazdego kwartalu
    3. Wtedy wykonuje odpowiedni przelew bankowy na konto partnera pod koniec
    kazdego kwartalu

    lub

    1. Kupuje od partnera zagranicznego (EU) towar - dziennie 2-3 sztuki (towar
    jest personalizowany dla mojego kienta, dlatego nie moge kupic na 'zapas')
    2. Partner wystawia mi fakture na kazdy zakupiony towar i niezwlocznie mi ja
    wysyla
    3. Na ww. fakturze bedzie termin zaplaty na koniec kwartalu
    4. Wtedy wykonuje odpowiedni przelew bankowy na konto partnera pod koniec
    kazdego kwartalu

    Dlaczego tak? Ano dlatego, iz towar ma wzglednie niska cene jednostowa,
    dlatego koszt przelewu zagraniczego na konto partnera mialby sie
    niewspolniernie do jego ceny

    Jakies pomysly?

    Flyfish

  • 2. Data: 2005-08-05 09:00:18
    Temat: Re: Platnosci kwartalne za zakupiony towar
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Dlaczego tak? Ano dlatego, iz towar ma wzglednie niska cene jednostowa,
    > dlatego koszt przelewu zagraniczego na konto partnera mialby sie

    Czyli dokonujesz tzw. wewnątrzwspólnotowego nabycia.
    Nie wnikając w stawkę 0% VAT, obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art 20.
    ust 1 ustawy o VAT 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym
    dokonano dostawy (zasada ogólna), chyba że podatnik (dostawca) wystawił
    fakturę, wówczas obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.
    Tak więc termin płatności za dostawę nie ma żadnego znaczenia, chyba że była
    to zaliczka i dostawca wystawił na jej podstawie fakturę.

    Pozdrawiam

    Damian.

  • 3. Data: 2005-08-05 09:10:33
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Zapomnialem wspomniec iz VAT nie wchodzi w gre (partner jak i ja nie
    jestesmy VATowacami)

  • 4. Data: 2005-08-05 09:15:10
    Od: "Flyfish" <f...@p...onet.pl>