  • 1. Data: 2005-08-04 21:25:46
    Temat: darowizna pieniedzy
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem. W wyniku pewnych rozliczen kolega ma mi dac 10 tys zl.
    Chce zeby bylo wszystko zgodnie z prawem wiec wymyslilem darowizne. Moje
    pytania:
    1. Czy taka darowizna moze byc zakwestionowana przez US albo czy US bedzie
    mial prawo wezwac mojego kolege i pytac czemu i na jaki cel dal mi te
    pieniadze?
    2. Jak powinnismy zrobic taka darowizne? Czy musimy podpisywac umowe,
    rejestrowac ja w US? Kiedy bede musial zaplacic podatek i ile?

    A moze jest jakis inny, bezpieczniejszy lub tanszy sposob przekazania
    pieniedzy?

    Z gory dziekuje
    CHRIS

  • 2. Data: 2005-08-05 00:02:34
    Temat: Re: darowizna pieniedzy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    CHRIS wrote:
    > 1. Czy taka darowizna moze byc zakwestionowana przez US albo czy US bedzie
    > mial prawo wezwac mojego kolege i pytac czemu i na jaki cel dal mi te
    > pieniadze?
    i tak i nie
    W sumie dobroczynności nie zakazali.
    Chyba, że US będzie miało dowody na to, że jest to czynność mająca na
    celu ukrycie prawdziwego powodu przekazania pieniędzy.
    Wówczas jak najbardziej może się grzecznie zapytać z jakiego powodu.
    Odpowiedź bo lubię kolegę też jest dobra.
    Ja tu tylko wiedzę moment, że ktoś was podkabluje.

    > 2. Jak powinnismy zrobic taka darowizne? Czy musimy podpisywac umowe,
    > rejestrowac ja w US? Kiedy bede musial zaplacic podatek i ile?
    Ponieważ kwota przekracza kwotę zwolnioną od podatku, to niestety
    zapłacicie od tego podatek

    12 % od nadwyżki ponad 4902 zł.
    czyli sporo

    > A moze jest jakis inny, bezpieczniejszy lub tanszy sposob przekazania
    > pieniedzy?

    po cichu pod stołem.