  • 1. Data: 2005-08-04 16:11:37
    Temat: umowa zleceni i pelny etat
    Od: "Marek" <b...@p...fm>

    Witam Grupowiczow,

    Jestem zatrudniony w pewnej firmie na pelny etat. Podpisalem z inna firma
    umowe zlecnie, i po otrzymaniu rachunku widnieje tem pozycja "skladka
    zdrowotna", w wysokosci prawie 10% calej kwoty umowy!
    Bardzo prosze o wyjasnienie jakie sa "koszty" umowy zlecania w przypadku
    bycia zatrudnionym na pelny etat w innej firmie? Wydawalo mi sie ze
    powinienem zaplacic tylko 16% podatku - czy jestem w bledzie, czy zle mnie
    rozliczono?

    Dziekuje z gory za odpowiedz,
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2005-08-04 17:34:22
    Temat: Re: umowa zleceni i pelny etat
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Marek wrote:

    firmie? Wydawalo
    > mi sie ze powinienem zaplacic tylko 16% podatku - czy jestem w
    > bledzie, czy zle mnie rozliczono?

    A sprawdz, Panie kolego, ile masz tego podatku policzonego?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-08-04 22:32:15
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Marek <b...@p...fm>
    wystukał[a]:
> [...]
    > przypadku bycia zatrudnionym na pelny etat w innej firmie? Wydawalo
    > mi sie ze powinienem zaplacic tylko 16% podatku - czy jestem w

    Tak. Składka zdrowotna pobierana jest od każdej umowy zlecenia (nie
    dotyczy studentów, uczniów do lat 26).
    Wynosi ona 8,5%, z tym, że o część 7,75% pomniejsza się podatek, a
    pozostałą część płacisz już z własnej kieszeni.
    Np. masz 1000 zł na umowie
    zakładamy, że nie są płacone składki na ubezp. emerytalne, rentowe i
    chorobowe (bo pracujesz w innej firmie)
    koszty 20% - 200 zl
    podstawa opodatkowania 800 zł
    podatek 152 zł
    ubezp. zdrowotne ( z 1000 zł) - 85 zł w tym 7,75% - 77,5 zł, pozostała
    część 7,5 zł)
    podatek 152 -77,5= 74,50

    Czyli do wypłaty masz: 1000 - 85 - 74,5 = 840,50

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-08-05 07:08:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Aug 2005, Marek wrote:

> [...]
    > umowe zlecnie, i po otrzymaniu rachunku widnieje tem pozycja "skladka
    > zdrowotna", w wysokosci prawie 10% calej kwoty umowy!

    Dobrym zwyczajem jest przeglądanie sąsiednich wątków ;), kilka
    słów na rzeczony temat znajdziesz w: "umowa o dzieło a umowa zlecenia"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-08-05 08:23:34
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > umowe zlecnie, i po otrzymaniu rachunku widnieje tem pozycja "skladka
    > zdrowotna", w wysokosci prawie 10% calej kwoty umowy!

    Znaczy kto otrzymał ten rachunek? Firma i pyta Ciebie co na nim
    wypisałeś, a Ty się zastanawiasz? W pijanym widzie go wystawiałeś???
    Przecież wystawcą rachunku jesteś TY!

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c