  • Data: 2009-05-05 13:28:58
    Temat: Re: Podatek Belki po raz kolejny
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Banku PKO BP podatek jest pobierany w momencie dopisywania odsetek.
    Podawana jest kwota odprowadzonego podatku.

    Jednak jest kilka spraw które mnie denerwują.
    Należało by chyba zebrać się do kupy i coś z tym zrobić.

    Pierwsza sprawa to coraz większe koszty posiadania konta, które w oczywisty
    sposób obniżają dochód z oprocentowania a nie są uwzględniane.
    Właściwie to mam stratę na koncie a podatek belki obliczany jest od jakiegoś
    teoretycznego oprocentowania.
    Czy prawo nie mówi o rzeczywistym oprocentowaniu?
    Czy nie można sobie odliczyć na koniec roku kosztów uzyskania dochodu
    podobnie jak z giełdy?

    Drugą sprawą jest zaokrąglanie potrącanego podatku do pełnych złotych (z
    reguły w górę) co przynajmniej w moim przypadku powoduje, że płacę od kilku
    lat nie 20% a dużo więcej.

    tadeusz