  • 1. Data: 2006-05-30 15:30:31
    Temat: Podatek a sprzedaz mieszkania bez aktu notarialnego?
    Od: Marcin Pekala <m...@a...pl>

    Witam.

    Wlasnie sprzedaje mieszkanie (wlasciwie udzial), ktore kupilem u
    developera. I teraz tak: kupilem mieszkanie (podpisanie umowy na
    wybudowanie lokalu mieszkalnego), aktu notarialnego jeszcze nie
    podpisalem, swoj udzial sprzedaje po kosztach (czyt. tyle ile zaplacilem
    tyle dostaje).

    Na mieszkanie jest zaciagniety kredyt.

    A moje pytanie brzmi czy musze zaplacic jakis podatek i jezli tak to w
    jakiej wysokosci bede musial zaplacic?

    Za wszelkie odp. z gory dziekuje.

    Pozdr.

    Marcin

  • 2. Data: 2006-05-31 12:41:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Pekala" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A moje pytanie brzmi czy musze zaplacic jakis podatek i jezli
    > tak to w jakiej wysokosci bede musial zaplacic?

    Nie widze koniecznosci opodatkowania takiej czynnosci. Co prawda
    chyba istnieje zagrozenie, ze nalezy sie PCC, ale ja bym tego nie
    zglaszal do opodatkowania. Bo to sie moze w nieoczekiwany sposob
    zakonczyc.

    Nie ma aktow notarialnych, wiec podatek od sprzedazy nieruchomosci
    moim zdaniem w ogole nie wchodzi w rachube. Ale poczekajmy na
    opinie osob bardziej w temacie.

    marekz

  • 3. Data: 2006-05-31 21:05:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, MarekZ wrote:

> [...]
    >
    > Nie ma aktow notarialnych, wiec podatek od sprzedazy nieruchomosci
    > moim zdaniem w ogole nie wchodzi w rachube.

    Zgoda. "od nieruchomości" zgoda :)
    A co powiesz na to:
    +++
    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    a) umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy
    i praw majątkowych,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---
    ?
    Czy "udział" bądź "prawo w budowie" się nie załapie?
    IMVHO - tak. Kto przeciw??

    Dochodowego ugryźć nie umiem - chyba rzeczywiście byłby "od różnicy"
    (czyli zero przy sprzedaży "po kosztach") bo wychodzi że to art.10.1.7
    Standardowo (?) - "kto przeciw"?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-31 22:29:44
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > i praw majątkowych,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Czy "udział" bądź "prawo w budowie" się nie załapie?

    Ja za. W tym sensie, ze chyba nalezy sie PCC. Jednak nie widze
    mechanizmu, aby US dowiedzial sie o tej "quasi-transakcji" od
    kogokolwiek innego niz od jej stron (pomijam zawodowych
    donosicieli). Po prostu w pewnym momencie pojawi sie akt
    notarialny potwierdzajacy zakup nieruchomosci od developera i
    tyle.

    Mam przeczucie, ze zgloszenie tej transakcji do opodatkowania PCC
    moze przyniesc nieoczekiwane problemy zwiazane wlasnie z podatkiem
    od sprzedazy nieruchomosci... Gdybym wierzyl, ze funkcjonujemy w
    panstwie o logicznych przepisach podatkowych, i w panstwie, ktore
    nie potrzebuje "na gwalt" srodkow, to bym zapewne przeczuc nie
    mial.

    marekz