  • 1. Data: 2006-05-30 14:50:34
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza a wynagrodzenie - Prosba o pomoc
    Od: "Looxs" <l...@o...pl>

    Poradzcie,
    Pracodawca zaproponowal mi zmiane warunkow umowy o prace. Proponuje, abym
    przeszedł na dzialalnosc, a on zaplaci mi teraz 5000 netto.
    Czy ktos z Was naswietli mi w skrocie, jakie to bedzie dla mnie oznaczac
    miesieczne koszty z tytulu prowadzenia dzialalnosci i podatki?
    Co w rozumieniu szefa oznacza w tym przypadku kwota netto?
    Z gory dziekuje za podpowiedz. Sprawa pilna
    Looxs

  • 2. Data: 2006-05-30 22:48:56
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Looxs" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesieczne koszty z tytulu prowadzenia dzialalnosci i podatki?
    > Co w rozumieniu szefa oznacza w tym przypadku kwota netto?

    Podejrzewam, ze kwota bez VAT-u
    On bedzie Ci placil 6100. Ty te 1100 na dziendobry oddajesz fiskusowi
    (pomniejszone o jakies duperele odliczane z tego, tego, co wrzuceisz w
    koszty). Z pozostalych 5000 musisz oplacic ZUS i podatek dochodowy (przez
    wieksza czesc roku wg stawki 19%, gdzies zapewne od wrzesnia wg stawki 30%).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-05-30 22:50:55
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > Pracodawca zaproponowal mi zmiane warunkow umowy o prace. Proponuje, abym
    > przeszedł na dzialalnosc, a on zaplaci mi teraz 5000 netto.

    Aha - no i jesli nie zawrzecie odpowiedniej umowy, to zegnajcie urlopy,
    weekendy i 8-godzinny dzien pracy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-06-04 18:20:08
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Looxs" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Aha - no i jesli nie zawrzecie odpowiedniej umowy, to zegnajcie urlopy,
    > weekendy i 8-godzinny dzien pracy.

    e, nie strasz człowieka :-))
    1. jeżeli masz dużo wydatków związanych z wykonywaniem DG to vat odzyskasz
    2. kwestia opodatkowania wynika z kim podpiszesz umowę
    a jesli z byłym pracodawcom to żegnaj "liniowy"
    b jesli masz możliwość podpisac umowe z inną firmą to witajcie 19%
    3. SDD nie uwzględnił kosztów obsługi księgowej - no chyba że będziesz to
    robił SAM i biegania po urzędach
    4. jeśli staniesz się vat-owcem ale wcale nie musisz to będziesz mógł
    rozglądnąć się za odoatkowymi źródłami dochodów gdzi e będziesz mógł
    wystawiać FV

    WojtekPL