  • 1. Data: 2006-05-30 15:06:14
    Temat: zmiana siedziby firmy (czy opłate można w koszty?)
    Od: Marcin Tałajczyk <a...@e...jest.w.stopce>

    Zmieniłem adres siedziby firmy, co wiązało się z uiszczeniem opłaty dla
    urzędu gminy w wysokości 50 zł. Zastanawiam się :
    a) czy można wrzucić to w koszty uzyskania przychodu ?,
    b) jeśli tak, to jak to zapisać w KPIR (mam tylko zaświadczenie z gminy
    oraz dowód wpłaty) ?

    Marcin Tałajczyk

  • 2. Data: 2006-05-30 17:31:37
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    Marcin Tałajczyk napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >a) czy można wrzucić to w koszty uzyskania przychodu ?,
    >b) jeśli tak, to jak to zapisać w KPIR (mam tylko zaświadczenie z gminy

    i juz sobie odpowiedziales...

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-05-30 22:25:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 May 2006, Marcin Tałajczyk wrote:

    > b) jeśli tak, to jak to zapisać w KPIR (mam tylko zaświadczenie z gminy oraz
    > dowód wpłaty) ?

    "tylko"?
    Jest dowód obcy, spełnia wymogi par.13..5 rozporządzenia (i dalej
    par.12.3.2) czy uważasz że nie (pisząc "tylko")?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-31 08:40:59
    Od: karas <f...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > "tylko"?
    > Jest dowód obcy, spełnia wymogi par.13..5 rozporządzenia (i dalej
    > par.12.3.2) czy uważasz że nie (pisząc "tylko")?

    kurcze czasem jak czytam takie odpowiedzi ......
    tacy odpowiadacze powinni szkoły pootwierać i sie realizować stawiając
    pałe za każdą wątpliwość !!!
    albo odpowiadaj jasno w sposób wyczerpujący , albo se idź tv pooglądaj i
    sie nie nadymaj !
    \z pozdrowieniem !

  • 5. Data: 2006-05-31 12:06:32
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > pałe za każdą wątpliwość !!!
    > albo odpowiadaj jasno w sposób wyczerpujący , albo se idź tv pooglądaj i

    A co w tej odpowiedzi było "niewłaściwego"? Było pytanie - jest jasna,
    wyczerpująca odpowiedź z podaniem podstawy prawnej. Co nie pasuje? Żeby
    każda odpowiedź była taka dokładna.
    Jest nawet sugestia "miedzy wierszami", by pytający zaznajomił się z
    rozporządzeniem odnośnie prowadzenia KPiR.

  • 6. Data: 2006-05-31 12:27:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, karas wrote:

    > kurcze czasem jak czytam takie odpowiedzi ......
    > tacy odpowiadacze powinni szkoły pootwierać i sie realizować stawiając pałe
    > za każdą wątpliwość !!!

    Ależ problem w tym że owej wątpliwości nie widzę.
    No to pytam - bo jak inaczej mam się dowiedzieć o co chodzi?
    Przecież nie ja ustanawiam przepisy - trzeba tzw. "stan faktyczny"
    przyłożyć do przepisu. Przykładam, przykładam i nie widzę co by
    miało nie pasować ;)

    > albo odpowiadaj jasno w sposób wyczerpujący

    Odpowiedz na zarzut który sam stawiasz: gdzie jest wątpliwość
    (skoro sugerujesz że "za wątpliwość" się czepiam) i z czego wynika.
    Wyczerpująco poproszę!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-05-31 14:00:21
    Od: Marcin Tałajczyk <a...@e...jest.w.stopce>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > "tylko"?
    > Jest dowód obcy, spełnia wymogi par.13..5 rozporządzenia (i dalej
    > par.12.3.2) czy uważasz że nie (pisząc "tylko")?

    Dziękuje za odpowiedź... Przypuszczałem, że dowód wpłaty może być
    dowodem księgowym; większe wątpliwości miałem co do tego czy opłata w
    gminie jest kosztem uzyskania przychodu.

  • 8. Data: 2006-05-31 19:54:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, Marcin Tałajczyk wrote:

    > Przypuszczałem, że dowód wpłaty może być dowodem
    > księgowym;

    ...zakładam że tam jakiś podpis jest :)

    > większe wątpliwości miałem co do tego czy opłata w gminie jest
    > kosztem uzyskania przychodu.

    Ech... oberwę znowu za odpowiadanie pytaniem ;) - ale
    "dlaczego by nie"?
    Obracając kota ogonem: czy tak opłata była *potrzebna* albo przynajmniej
    uzasadniona? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)