  • 11. Data: 2007-04-16 05:55:13
    Temat: Re: Podatek a zdrowotne!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Apr 2007, Staszek.Nurek wrote:

    > badałem właśnie kolejne szambo

    ...kiedyś się utopisz :>

    > Bazuję na wiadomościach od Cioci, dlatego opodatkowany jestem na zasadach
    > ogólnych gdyż wedle moich informacji od niej nie mogłem płynnie przenoisć
    > składek zdrowotnych w ramach działalności do rozliczenia rocznego umowy o
    > pracę.

    Zdecydowanie do rozliczenia umowy o pracę się nie da - przecież
    wystawiany przez pracodawcę PIT-11 dotyczy tylko tego co onże
    pracodawca policzył i popłacił.
    Z PITem od podatku dotyczącego konkretnych dochodów (czyli sumy
    *wszystkich* umów o pracę, umów osobistych, działalności
    artystycznej i czegoś tam jeszcze w dużym wyborze) konkretna
    umowa o pracę ma mało wspólnego i z tym musimy się zgodzić.

    Przyjmij ten punkt widzenia - to że masz jedną umowę o pracę
    i akurat Ty "przepisujesz" dane z PIT-11 do PIT-36 jest
    przypadkiem mocno szczególnym.
    PIT-36 jest rozliczeniem przychodów "ogólnych" - dla których nie
    ma odrębnych przepisów. Wszystkich, a nie "przychodów z pracy".

    > W takim razie nie mam podpórki a czym wy się podpieracie?

    Ustawami?
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Szukasz słów "ubezpieczenie zdrowotne" i znajdujesz sobie art.27b.1.1
    oraz .2
    Widzisz jakieś rozróżnienie między .1 (zapłacone przez siebie) a .2
    (zapłacone przez pracodawcę)?
    A może coś wskazuje na różnicę w traktowaniu podatku który jest
    "obliczony zgodnie z art. 27 lub art. 30c"?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-04-16 06:35:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Staszek.Nurek napisał(a):
    > badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 15 kwietnia 2007 08:31 gdy

    > Bazuję na wiadomościach od Cioci, dlatego opodatkowany jestem na zasadach
    AAAAAAA!
    Mam nadzieje ze żartujesz.
    No chyba ze masz ciocię baaardzo wysoko ;)

    > W takim razie nie mam podpórki a czym wy się podpieracie?

    Ja na ogół podpieram sie ustawami.
    W tym wypadku ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813