  • 1. Data: 2008-05-15 22:40:32
    Temat: "Podatek belki"
    Od: Marek <a...@s...pl>

    Czy kwota odsetek z lokaty bankowej jest zaokrąglana do pełnych złotówek
    przed naliczeniem 19% "podatku belki". Jeżeli tak to dysponując znaczącą
    gotówką można założyć n rachunków z niewielką kwotą na każdym z nich,
    i zapomnieć o "belkowym". Jest wiele banków nie pobierających opłat za
    otwarcie i prowadzenie rachunków. Jak to wygląda od strony prawnej?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2008-05-16 02:36:17
    Temat: Re: "Podatek belki"
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > i zapomnieć o "belkowym". Jest wiele banków nie pobierających opłat za
    > otwarcie i prowadzenie rachunków. Jak to wygląda od strony prawnej?

    tak, ze musialbys miec tych rachunkow z milion zeby to mialo sens.

  • 3. Data: 2008-05-16 05:09:43
    Od: "Lesio" <f...@h...com.pl>

    > tak, ze musialbys miec tych rachunkow z milion zeby to mialo sens.

    Ćpałeś coś kolego czy piszesz bzdury żeby tylko pisać??
    Dla 30-dniowego miesiąca kwota "nieobelkowana" dla konta oprocentowanego
    5,5% wynosi 550zł a dla 31-dniowego 533 zł

    A żeby płacić tylko 1zł belki te kwoty wynoszą odpowiednio:
    30 dni - 1656 zł
    31 dni - 1603 zł.

    Więc nie wiem ile ty masz wolnej kasy żeby zakładać milion kont ??
    Mi wystarczy w zupełności 10 kont - 4 w mBanku i 6 w Polbanku.
    Bo więcej jak 20k nie opłaca się trzymać na koncie

  • 4. Data: 2008-05-16 06:39:17
    Od: "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>

    Cos mi sie wydaje, ze oni to sumuja i odciagaja jak sie uzbiera.

    pzdr.
    Mariusz

  • 5. Data: 2008-05-16 07:01:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 16 May 2008 08:39:17 +0200, Mariusz napisał(a):

    > Cos mi sie wydaje, ze oni to sumuja i odciagaja jak sie uzbiera.

    Masz rację: wydaje ci się.

  • 6. Data: 2008-05-16 07:30:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > i zapomnieć o "belkowym". Jest wiele banków nie pobierających opłat za
    > otwarcie i prowadzenie rachunków. Jak to wygląda od strony prawnej?

    Od strony prawnej jest to wykonalne i poprawne. Poszczególne konta
    traktowane są oddzielnie.

    Na pl.biznes.banki po podwyżkach oprocentowania (głównie w mbanku)
    toczą się dyskusję jaka jest maksymalna kwota, którą można zainwestować
    bez belki. Zwykle wykonywane są obliczenia, niekiedy do 20 miejsc po
    przecinku, temat jest stary jak podatek belki, można pogooglać i
    poczytać wiele o tym, nie trzeba kolejnego wątku zakładać ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-05-16 18:00:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>
    napisal w wiadomosci news:g0jajn$39s$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Cos mi sie wydaje, ze oni to sumuja i odciagaja jak sie uzbiera.

    Nic podobnego.
    Podatek jest obliczany tak, ze kwota odsetek jest zaokraglanado pelnych
    dziesiatek groszy a nastepnie podatek do pelnych zl.
    Wszystko jest tak, jak napisal Lesio.

    Jesli ktos jest zainteresowany "odbelczaniem" swych oszczednosci, to
    zapraszam do lektury pl.biznes.banki - a szczegolnie postow niejakiego
    'Eneuela' Leszka Ciszewskiego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-05-17 05:39:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > Podatek jest obliczany tak, ze kwota odsetek jest zaokraglanado pelnych
    > dziesiatek groszy a nastepnie podatek do pelnych zl.

    Podstawa opodatkowania zaokrąglana jest do pełnych złotych nie do
    dziesiątek groszy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-05-17 08:49:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > przecinku, temat jest stary jak podatek belki, można pogooglać i

    Niezupelnie. Przez kilk alat podatek Belki zaokraglany byl do pelnych
    dziesiatek groszy i wtedy rzeczywiscie trzeba bylo zakladac ogromna ilosc
    rachunkow. Odkad jednak zaokraglanie wykonywane jest do pelnych zlotych,
    temat zostal "zrewitalizowany" i urealniony.

    Pozdrawiam
    SDD