  • 1. Data: 2008-05-15 21:03:08
    Temat: ZUS i umowa o dzielo
    Od: "DeliDela" <d...@i...pl>

    Witam,
    Mam problem, który psuje mi humor caly dzien. Byc moze dla kogos tu bedzie
    to proste. Jak policzyc wysokosc skladki ZUS w przypadku umowy o dzielo, gdy
    jest ona zawarta z pracodawca, z którym ma sie juz podpisana umowe o prace?
    Bylabym wdzieczna za wskazówki.
    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2008-05-15 23:22:16
    Temat: Re: ZUS i umowa o dzielo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Steward pisze:

    > od umów o dzieło nie płaci się z zusu

    DeliDela bardzo wyraźnie pisze, że chodzi o umowę o dzieło *z pracodawcą*.

    > ale gdybym sie mylił to proszę znawców tematu o skorygowanie mnie

    To po co radzisz, jak nie wiesz?

  • 3. Data: 2008-05-16 07:09:19
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Robert Steward <d...@g...pl> napisal:
    > od umów o dzieło nie płaci się z zusu
    > ale gdybym sie mylił to proszę znawców tematu o skorygowanie mnie

    Uczelnie od umow o dzielo zawieranych z wlasnymi pracownikami sciagaja
    ZUS, az do osiagniecia limitu 250% rocznie, czyli ZUS-u od okolo 85 tys. zl.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-05-16 07:30:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Uczelnie od umow o dzielo zawieranych z wlasnymi pracownikami sciagaja
    > ZUS, az do osiagniecia limitu 250% rocznie, czyli ZUS-u od okolo 85 tys. zl.

    Od umowy o dzieło z własnym pracownikiem należy się ZUS na takich samych
    zasadach jak od wynagrodzenia z umowy o pracę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-05-16 07:35:18
    Od: vvx <v...@g...pl>

    On 15 Maj, 23:03, "DeliDela" <d...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jest ona zawarta z pracodawca, z którym ma sie juz podpisana umowe o prace?

    Od umowy o dzielo zawartej z wlasnym pracodawca liczy sie skladki ZUS
    (jest to jedyny przypadek, kiedy oplaca sie skladki ZUS od umowy o
    dzielo). Robi sie to w ten sposob,ze dolicza sie przychod z umowy o
    dzielo do przychodu z umowy o prace. Skladki sa dokladnie takie same,
    jak te potracane od wynagrodzenia ze stosunku pracy.

    pozdrawiam,

    anka

  • 6. Data: 2008-05-20 11:15:54
    Od: "DeliDela" <d...@i...pl>

    Dzieki za odpowiedz. Czyli bedzie to 17,91? I to sa wlasnie pochodne od
    wynagrodzen z bezosobowego funduszu plac? A co to sa pochodne od wynagrodzen
    osobowych? I dlaczego wynosza one 33,54?
    Pozdrawiam,
    Anka

    Uzytkownik "vvx" <v...@g...pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

  • 7. Data: 2008-05-20 11:45:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    DeliDela pisze:
    > Dzieki za odpowiedz. Czyli bedzie to 17,91? I to sa wlasnie pochodne od
    > wynagrodzen z bezosobowego funduszu plac? A co to sa pochodne od
    > wynagrodzen osobowych?

    Na ile pamiętam ta peerelowska gwarę to są składki (jak kiedyś sie
    mówiło "narzuty") od umów o pracę.
    Pracujesz w jakieś budżetówce? Bo tylko tam jeszcze tak mówią.

    > I dlaczego wynosza one 33,54?

    A chlorella wie. Na oko to są łącznie składki finansowane przez
    pracownika i pracodawcę.
    Ale ewidencjonowanie tego łącznie nie ma większego sensu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813