    From: Budzik <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od odsetek na koncie
    Date: 10 Jul 2002 14:42:04 GMT
    Sender: b...@p...onet.pl@pe12.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl

    Tako rzecze p...@p...com.pl:

    > Spróbuje podać jakiś zmyślony przykład wyliczenia należnego podatku.
    > Wariant bez odsetek z banku:
    > np.przychód w m-c 10000.- w stawce 8,5 %
    > odliczenie składek ZUS właściciel za 05/2002 472,67
    > podstawa do wyliczenia pod.9527,33 zaokr.9527 x 8,5% to podatek 809,80

    Hmmm, podstawę zakrągla się do pełnych złotówek czy zrobiłaś to dla
    ułatwienia. (sorry za lamerskie pytanie)?

    > Wariant z odstektami z banku
    > przychód w m-c dalej 10000 w stawce 8,5%
    > + przychód z odsetek np.50- i to w stawce 3 %
    > ustalasz proporcje
    > 10000 99,50% - 470,31 = 9529,69 x 8,5% = 810,05
    > 50 0,50 % - 2,36 = 47,64 x 3 % = 1,44
    > 10050 100% - ZUS 472,67= 9577,33
    >
    > Przy wyliczeniu podatku w pamięci wykonałam zaokrąglenie czyli
    > liczyłam od 9530 i od 48 -
    > Nie odliczam zdrowotnej bo już nic się nie zmienia .
    > Nie wiem czy to jasno opisałam.

    Bardzo jasno, ale po co to robić skoro i tak ZUS odlicza się od całej
    kwoty??? Czy chodzi o to że trzeba to późnij osobno wykazać w PIT-28
    (jeszcze nigdy nie wypełniałem PIT-28)? Jeżeli dobrze kombinuję to czy nie
    można w takim razie zrobić takiego zestawienia za cały rok i tam policzyć
    procentowego udziału??? Chociaż chyba nie, ponieważ zmieniają się składki
    ZUS. Dobrze myślę???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal