    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od sprzedaży mieszkań
    Date: Thu, 22 Jun 2006 08:13:58 -0500

    e-kran wrote:

    > A więc jak to będzie w dwóch klasycznych przypadkach :
    > 1. Mam spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, nabyłem je w 1993 r. Sprzedam
    > je np. w marcu 2007 r. Według dotychczasowej ustawy nie zapłaciłbym haraczu, bo
    > mieszkanie kupiłem wcześniej niż 5 lat temu. A wg. nowej ustawy zapłacę haracz
    > czy nie ?
    Wygląda na to, że nie.
    Haracz ma być od mieszkań kupionych po 31 grudnia 2006.

    > 2. Jestem właścicielem działki budowlanej nabytej w 2005 r. i obecnie buduję na
    > niej dom. Sprzedam go np. w czerwcu 2007 r. Środki mam zamiar przeznaczyć np.
    > na zakup mieszkania lub domu od dewelopera. Wg. nowej ustawy zapłacę haracz czy
    > nie ?
    To zależy co to znaczy stać się właścicielem.
    Jeżeli początek budowy to nie z powodu jak wyżej.
    Jak policzą koniec budowy i nie wyrobisz się przed końcem 2006 to tak.

    Bardziej oczywiste będzie z mieszkaniami budowanymi prze devlopera.
    Będzie pewnie się liczyć dzień otrzymania aktów notarialnych.
    Czyli ileś osób, którym już się coś buduje wtopią.