  • 1. Data: 2008-06-29 14:07:29
    Temat: Podatek przy umowie z przeniesieniem praw autorskich
    Od: altavista <p...@g...com>

    Witam.
    Zlecam właśnie projekt na wykonanie systemu informatycznego według
    mojej specyfikacji.
    Przygotowuję właśnie umowę z przeniesieniem praw autorskich i niestety
    nie mam pojęcia o opodatkowaniu za takie usługi.
    Obie strony są osobami prywatnymi.
    Trudno znaleźć jakieś konkretne informacje na ten temat w internecie,
    czy mógłbym prosić o pomoc?
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2008-06-29 16:37:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    altavista wrote:
> [...]
    > Obie strony są osobami prywatnymi.
    > Trudno znaleźć jakieś konkretne informacje na ten temat w internecie,

    Korzystasz z jakiegoś innego Googlen iż wszyscy?

    Wpisz sobie do wyszukiwarki "podatek przeniesienie praw autorskich" i na
    pierwszej stronie masz dostatecznie dużo informacji.

    Już nie mówiąc o tym, że wystarczy spojrzeć do ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-06-29 17:09:58
    Od: altavista <p...@g...com>

    On 29 Cze, 17:37, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]
    > pierwszej stronie masz dostatecznie dużo informacji.
    >
    > Już nie mówiąc o tym, że wystarczy spojrzeć do ustawy o podatku

    Tak, znalazłem pierwszą stronę w gugl, niestety pod każdym wynikiem
    piszą co innego, wiec nie mam pojęcia, mam losowo wybrać wynik, może
    przez "szczęśliwy traf" ? :)
    Jest kilka dziwnych odpowiedzi :
    1. Nie płacę podatku wcale, dopóki przychód z tytułu przekazanego
    dzieła nie przekroczy 39k zł;
    2. Płacę 22% od połowy kwoty otrzymanej z tytułu przekazania praw
    autorskich
    3. Płacę 7% od całości kwoty umówionej za przekazanie
    4. Płacę 7% od połowy kwoty za przekazanie.
    I teraz moje pytanie: która wersja jest poprawna, chodzi o
    oprogramowanie komputerowe, obie strony sa osobami prywatnymi.
    Zastanów się po co piszesz na grupie, zabłysnąć chcesz czy kompleksy
    poleczyć?
    Nie płaciłem jeszcze podatków i nie mam na ten temat pojęcia,
    podpisuje pierwszą umowę i chciałem się Was poradzić, a tu takie
    żarty. Trochę powagi i zrozumienia, po to lista powstała.

  • 4. Data: 2008-06-29 21:29:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "altavista" <p...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >3. Płacę 7% od całości kwoty umówionej za przekazanie
    >4. Płacę 7% od połowy kwoty za przekazanie.

    Chyba niewiele zrozumiałeś z tego co przeczytałeś.

> [...]
    >oprogramowanie komputerowe, obie strony sa osobami prywatnymi.
    >Zastanów się po co piszesz na grupie, zabłysnąć chcesz czy kompleksy

    A może grzeczniej, jeśli jakąś odpowiedź chcesz uzyskać?

    >Nie płaciłem jeszcze podatków i nie mam na ten temat pojęcia,
    >podpisuje pierwszą umowę i chciałem się Was poradzić,

    Po porady idzie się do doradcy.
    Oczywiście trzeba mu zapłacić.