    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek u Źródła (withholding tax) PL/USA HELP !
    Date: Tue, 26 Oct 2010 17:03:10 +0000 (UTC)

    > Generalnie działa w tym przypadku umowa o unikaniu podwójnego
    > opodatkowania. W największym skrócie i nieco nieprecyzyjnie od podatków
    > do zapłacenia w Polsce odliczasz to co zapłaciłeś w Stanach.

    Oj, to gorzej niż w Niemczech ? Gdzie ich US zwracał nam EUR.

    Chwilowo sprawa wygląda tak że inwestuje sobie 100% (powiedzmy 99.5% ;) )
    w produkty. Czyli dochodowego płacę ~0pln.
    Jedyne podatki jakie są płacone to jak ludzie dostają kasę, to idzie
    na Um. o prawa autorskie (50% koszty) = realny podatek do US jest z 7.3%
    (umowy 9% + koszty).

    I w tym modelu ciężko to zrobić ? odzyskam 100% kasy (nie wiem jak) ?

    czy tylko jak wychodzi podatek ?

    > Wybierze się może do doradcy podatkowego, wyjaśni Ci na papierze co i jak.

    A kto w Krakowie się na tym zna ? bo trochę pytałem, po znajomych biurach
    rach. i pojęcia nie mają.