    From: "mgma" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek w Autokomisach
    Date: Sat, 14 Jan 2006 14:01:46 +0100

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    news:dq9ah1$668$1@achot.icm.edu.pl...
    > Czy ktoś się orientuje jak autokomisy (standardowo) rozwiązaly kwestie
    > podatku od sprzedaży aut, tj. czy placi nabywca, czy sprzedawca, czy
    > autokomis oplaca doliczając sobie to do narzutu?
    >
    > a przy okazji, czy finalna umowa sprzedaży zawierana jest między
    oferującym
    > auto, a nabywcą, czy (sprzedaż z komisu) nabywcą a komisem, itd
    >

    > SS

    Nie wszystko pamiętam z czsu gdy rozliczałam komis, ale bardzo było ważne,
    by faktura miała napis FAKTURA KOMIS, sama nawet taką fakturę opracowywałam,
    bo kupić nie było można.
    Taka faktura była potrzebna, by prowadzący komis mógł płacić podatek od
    prowizji, a nie od wartości samochodu.
    Dlatego pewne jest, że sprzedającym jest komis, a nie wstawiający do komisu
    samochód.
    Natomiast co do podatku od umowy kupna to nie bardzo pamiętam, ale też
    chyba uiszczał komis i na to też miałam wzór umowy, w którym było dopisane,
    że podatek uiszcza komis, ale tego nie jestem pewna.
    Pamiętam też, że prowadzący komis bardzo szybko przechodził na VAT, bo w tym
    wypadku liczyła się wartość samochodu.