  • 1. Data: 2010-05-08 20:30:50
    Temat: Podatki w Polsce - jaka polecana literatura?
    Od: Robert <R...@n...chce.spamu.pl>

    Chciałbym się dokształcić w temacie podatków wszelkiego rodzaju
    obowiązujących w Polsce. Czy możecie polecić jakąś literaturę, najlepiej
    na początek na pewnym stopniu ogólności. Mogą też być pojedyncze
    artykuły wprowadzające w zagadnienie.

    Najbardziej odpowiadałoby mi jakieś przystępne opracowanie, jestem
    jeszcze uczniem i nie za bardzo orientuję się w języku prawniczym a
    chciałbym się trochę dowiedzieć by nie być zielonym w przyszłości.

    Robert

  • 2. Data: 2010-05-08 20:41:35
    Temat: Re: Podatki w Polsce - jaka polecana literatura?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-05-2010 o 22:30:50 Robert <R...@n...chce.spamu.pl> napisał(a):

> [...]
    > jeszcze uczniem i nie za bardzo orientuję się w języku prawniczym a
    > chciałbym się trochę dowiedzieć by nie być zielonym w przyszłości.

    No więc mamy: PIT, CIT, VAT, PCC, akcyzę, cło, ZUS, opłaty środowiskowe -
    na oko z 40 rodzajów,
    podatki lokalne (nieruchomości, psy etc), inflację, i jeszcze sporo mi
    pewnie uciekło.
    Nie liczę coraz częściej wprowadzanych kar administracyjnych.

    A teraz google i do dzieła :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-05-09 18:53:56
    Od: Robert <R...@n...chce.spamu.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > pewnie uciekło.
    > Nie liczę coraz częściej wprowadzanych kar administracyjnych.

    Hmm.. Dzięki za odpowiedź, ale wolałbym bardziej spójną lekturę, która
    pozwoli spojrzeć na system podatkowy z "lotu ptaka". Fizyki, biologii,
    chemii też mogę się uczyć po hasłach z Google ale w ten sposób trudno
    wyłapać wiele zależności i uniknąć błędów, szczególnie początkującemu.
    Nic nie zastąpi dobrego opracowania specjalisty, które wiąże różne fakty
    z sobą, dostrzega analogie itp. Google tak, ale jako uzupełnienie i
    rozszerzenie wiedzy.

    Jeśli więc ktoś może polecić wprowadzenie do tematu podatków w Polsce na
    poziomie przystępnym dla ucznia to bardzo proszę o podanie źródła.

    Robert

  • 4. Data: 2010-05-09 19:01:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert wrote:

    > Hmm.. Dzięki za odpowiedź, ale wolałbym bardziej spójną lekturę, która
    > pozwoli spojrzeć na system podatkowy z "lotu ptaka".

    Właśnie zamówiłeś bibliotekę.

    > Jeśli więc ktoś może polecić wprowadzenie do tematu podatków w Polsce na
    > poziomie przystępnym dla ucznia to bardzo proszę o podanie źródła.

    Nie było, nie ma i nie będzie spójnej lektury.

  • 5. Data: 2010-05-09 19:02:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-05-2010 o 20:53:56 Robert <R...@n...chce.spamu.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli więc ktoś może polecić wprowadzenie do tematu podatków w Polsce na
    > poziomie przystępnym dla ucznia to bardzo proszę o podanie źródła.

    Fizyka czy biologia nie zmieniają się 6 razy do roku.

    A takich opracowań o których piszesz chyba raczej nie ma, są tylko
    opracowania
    pod konkretne zagadnienia, aktualne na konkretny dzień roku.
    Jeśli interesuje Cię działalność gospodarcza, wtedy może kupić książeczkę
    typu
    "ABC Small Businessu" Włodzimierza Markowskiego, chociaż i tak wersja z
    bodajże
    2005r. zawierała "kwiatki" z lat dziewięćdziesiątych.

    Możesz też przeczytać tutoriale w rodzaju
    http://www.samozatrudnienie.pit.pl/
    - rewelacja to nie jest, ale pozwala ogólnie się zorientować w temacie.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-05-09 19:19:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jeszcze jedno - zobacz tekst ujednolicony ustawy o PIT:

    0350

    - to ma 150 stron. Czyli opracowanie musiało by mieć stron 1000.
    To samo z ustawą o VAT i innymi.

    --
    Tomek