  • 1. Data: 2010-05-07 06:10:29
    Temat: Wzrost podatków nadchodzi
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Składka zdrowotna ma wzrosnąć o 1% bez zmiany stawki
    odliczanej od podatku. Z uwagi na charakter składki,
    oznacza to w praktyce podniesienie podatków o 1%.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-05-07 06:37:40
    Temat: Re: Wzrost podatków nadchodzi
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-05-2010 08:10, Jacek_P pisze:
    > Składka zdrowotna ma wzrosnąć o 1% bez zmiany stawki
    > odliczanej od podatku. Z uwagi na charakter składki,
    > oznacza to w praktyce podniesienie podatków o 1%.

    Tak dla porządku - o 1 punkt procentowy ale aż o 5,56% (dla stawki
    wyjściowej 18%).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-05-07 06:43:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-07 08:37, Maddy pisze:

    > Tak dla porządku - o 1 punkt procentowy ale aż o 5,56% (dla stawki
    > wyjściowej 18%).

    No tak, ale skoro dzisiaj zdrowotne wynosi 9% to tak naprawdę wzrasta
    ono o 11% :)
    Albo - odliczeniu nie podlega 1,25 % czyli tak naprawdę wzrost tego
    'podatku' wynosi 80%. ;)

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-05-07 07:05:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > No tak, ale skoro dzisiaj zdrowotne wynosi 9% to tak naprawdę wzrasta
    > ono o 11% :)
    > Albo - odliczeniu nie podlega 1,25 % czyli tak naprawdę wzrost tego
    > 'podatku' wynosi 80%. ;)

    Koniec systemu już bliski, wytrzymajmy trochę. To oczywiste, że w
    agonii można się spodziewać różnych spazmatycznych ruchów. Akurat
    leczenie jest dziedziną, gdzie każde przeznaczone pieniądze mogą się
    okazać za małe, więc nie ma się co łudzić, że "ktoś przyjdzie i
    naprawi". Zawsze będzie źle. Podejrzewam że z państwowym leczeniem
    pożegnamy się wraz z bankructwem państwowych emerytur. To już niedługo,
    wielu z nas tego dożyje. Amen ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-05-07 07:21:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-05-2010 08:43, spp pisze:

    > No tak, ale skoro dzisiaj zdrowotne wynosi 9% to tak naprawdę wzrasta
    > ono o 11% :)
    > Albo - odliczeniu nie podlega 1,25 % czyli tak naprawdę wzrost tego
    > 'podatku' wynosi 80%. ;)

    Tyż racja.
    I jak się policzy w ten sposób to "1%" przestaje tak niewinnie wyglądać.

    Swoją drogą niezrozumienie w tym temacie jest powszechne.
    Ostatnio zwróciłam uwagę panu w dżinsowym, że spodnie które mają 3%
    elastanu mają go 3 razy więcej niż takie z 1% elastanu, a nie "tylko o
    2% więcej". :-) Pan (na oko klasyczny "student do 26 roku życia", jak to
    w takich sklepach bywa) potrzebował dłuższej chwili, żeby przetrawić tę
    informację.

    Całe szczęście matma wróciła na maturę, jest nadzieja na przyszłość.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-05-07 07:41:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-07 09:21, Maddy pisze:

    > Całe szczęście matma wróciła na maturę, jest nadzieja na przyszłość.

    Niewiele to pomoże, ale takie rozwiązanie lepsze niż wcale. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-05-07 10:15:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-05-2010 o 09:41:55 spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > Niewiele to pomoże, ale takie rozwiązanie lepsze niż wcale. :)

    Zgadza się, zwłaszcza zadania typu 'towar kosztował 100zł, obniżono cenę o
    30%, ile kosztuje teraz?' :)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-05-07 10:42:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-05-2010 12:15, Tomek pisze:

    > Zgadza się, zwłaszcza zadania typu 'towar kosztował 100zł, obniżono cenę
    > o 30%, ile kosztuje teraz?' :)

    Byś się zdziwił ile osób biedziło by się nad takim zadaniem. :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-05-07 11:35:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-07 12:42, Maddy pisze:

    > Byś się zdziwił ile osób biedziło by się nad takim zadaniem. :-)

    Jeszcze więcej jest takich co nie rozumieją że obniżenie ceny o 20% a
    potem podniesienie jej o 20% daje różne wyniki. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2010-05-07 12:05:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.vcbyrmaml60ql1@unk>:

    > Zgadza się, zwłaszcza zadania typu 'towar kosztował 100zł, obniżono cenę o
    > 30%, ile kosztuje teraz?' :)

    100 -- obniżka ceny nie wpływa na wcześniej poniesiony koszt ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]