  • 1. Data: 2010-05-07 19:53:22
    Temat: umowa zlecenia a składki ZUS
    Od: "macso" <m...@p...on.ie.t.pl>

    Temat wałkowany wielokrotnie, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi co w sytuacji
    kiedy umowa zlecenia nie ma stałej kwoty tzn wynagrodzeniem jest prowizja od
    obrotu.

    macso

  • 2. Data: 2010-05-07 23:20:47
    Temat: Re: umowa zlecenia a składki ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 May 2010, macso wrote:

    > Temat wałkowany wielokrotnie, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi co w sytuacji
    > kiedy umowa zlecenia nie ma stałej kwoty tzn wynagrodzeniem jest prowizja od
    > obrotu.

    Ale gdzie problem, skoro podstawą oskładkowania jest kwota umowy?
    W danym miesiącu zarobiono X, no to od X liczy się składkę.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-05-08 01:00:23
    Od: "macso" <m...@p...on.ie.t.pl>

    Użytkownik

    > Ale gdzie problem, skoro podstawą oskładkowania jest kwota umowy?
    > W danym miesiącu zarobiono X, no to od X liczy się składkę.

    a nie jest tak, że jest minimalna podstawa wymiaru składki ( tak jak dla DG
    na przyład)
    a jak nic nie zarobi ?

    a tak przy okazji, to skłądkę nalicza się od kwoty brutto czy netto ?
    i czy składka naliczana jest tylko z kwoty umowy, czy zleceniodawca też coś
    dokłada
    ( tak jak pracodawca w przypadku umowy o pracę)

    macso

  • 4. Data: 2010-05-08 08:49:55
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    macso pisze:

    > Użytkownik

    > a nie jest tak, że jest minimalna podstawa wymiaru składki ( tak jak dla
    > DG na przyład)
    > a jak nic nie zarobi ?

    Tu jest podobnie jak przy umowie o pracy tylko jest inny tytuł
    ubezpieczenia i chorobowa jest nieobowiązkowa.
    Tyle ile zarobił _brutto_ taka jest podstawa opodatkowania. Jeżeli nic
    nie zarobił to do zusu idzie raport zerowy.

    > i czy składka naliczana jest tylko z kwoty umowy, czy zleceniodawca też
    > coś dokłada
    > ( tak jak pracodawca w przypadku umowy o pracę)

    Zleceniodawca dokłada tak samo jak przy umowie o pracę (różnice mogą
    być przy FP i FGŚP)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)