  • 1. Data: 2010-05-07 15:52:53
    Temat: Sprowadzenie samochodu z Niemiec a DG.
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Sprowadziłem samochód z Niemiec kupując go od komisu i płacąc 19%MwSt w
    Niemczech.
    Składam do US wniosek o wydanie decyzji, że nie muszę płacić VAT w
    Polsce (VAT-24).
    Prowadzę działalność gospodarczą i chciałbym samochód w niej
    wykorzystywać (prywatna praktyka lekarska), jednak składając VAT-24
    dołączam oświadczenie, że samochód jest sprowadzony do celów prywatnych.
    Czy muszę zapłacić VAT? Od jakiej kwoty mam naliczyć sobie VAT - od ceny
    brutto w Niemczech, czy od ceny netto w Niemczech?
    W umowie z niemieckim komisem jest zapis, że samochód jest sprzedawany
    firmie(?), co zwalnia komis z gwarancji.

    A może to jakoś inaczej rozwiązać. Głównie zależy mi na wliczaniu do
    kosztów prowadzenia działalności paliwa, napraw, części. Bo całego
    samochodu chyba nie warto chcieć amortyzować?

    pozdrawiam

    --
    kffiatek

  • 2. Data: 2010-05-07 21:37:42
    Temat: Re: Sprowadzenie samochodu z Niemiec a DG.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości

    > A może to jakoś inaczej rozwiązać. Głównie zależy mi na wliczaniu do
    > kosztów prowadzenia działalności paliwa, napraw, części. Bo całego
    > samochodu chyba nie warto chcieć amortyzować?

    ?????
    No wiesz - zawsze korzystniej amortyzowac niz nie amortyzowac - chocby nie
    wiadomo ile amortyzacja miala trwac

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-05-08 14:04:38
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 07.05.2010 kffiatek <k...@s...op.pl> napisał/a:

    > Sprowadziłem samochód z Niemiec kupując go od komisu i płacąc 19%MwSt w
    > Niemczech.
    czemu tak?
    nie prosciej bylo kupic "netto" a vat rozliczyc w polsce? co prawda 22%, ale
    60% z niego mozesz odliczyc.

> [...]
    > Czy muszę zapłacić VAT? Od jakiej kwoty mam naliczyć sobie VAT - od ceny
    > brutto w Niemczech, czy od ceny netto w Niemczech?
    mowiac szczerze nie mam pojecia jak w takiej sytuacji - dlaczego sie w US nie
    spytasz? :)

    > A może to jakoś inaczej rozwiązać. Głównie zależy mi na wliczaniu do
    > kosztów prowadzenia działalności paliwa, napraw, części. Bo całego
    > samochodu chyba nie warto chcieć amortyzować?
    dlaczego nie?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/