  • 1. Data: 2002-10-03 11:50:36
    Temat: Podpis na fakturze - uregulowania
    Od: Michał Stoma <m...@i...net.pl>

    Witam!

    Wiem, że można znaleźć odpowiedź, lecz nie mam już za wiele czasu :-(
    Jaki przepis określa, że podpisana przez klienta faktura stanowi jego
    zobowiązanie?

    Z góry dziękuję za szybką odpowiedź! ;-)

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Stoma
    m...@i...net.pl Registered Linux User #223200

  • 2. Data: 2002-10-03 20:04:01
    Temat: Re: Podpis na fakturze - uregulowania
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Wg "Leksykonu VAT" Zubrzyckiego w p-kcie pt."Podpis odbiorcy na fakturze":
    "Do 31 grudnia 1999 r., kiedy to istniał podział na podmioty upoważnione do
    odbierania faktur i takie, które takiego uprawnienia nie mając otrzymywały
    rachunki uproszczone, wymóg składania podpisu na fakturze przez odbiorcę był
    deklaracją, że jest on podmiotem uprawnionym do otrzymania f-ry. Obecnie,
    kiedy ten podział nie istnieje, a podatnik -"płatnik" VAT ma obowiązek
    wystwić wszystkim swoim nabywcom f-ry (osobom fizycznym na ich żądanie),
    wymóg ten utracił swoje pierwotne znaczenie...stanowić może w chwili obecnej
    jedynie dowód doręczenia nabywcy tegoż dokumentu."
    Jakkolwiek by na to nie patrzeć - podpisałeś, to znaczy otrzymałeś i raczej
    nic cię nie zwalnia od zapłaty. Ale to już kwestia uregulowań innych niż
    ustawa o VAT. Może jakiś prawnik...?
    ---------
    Graszka

  • 3. Data: 2002-10-04 05:36:26
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    myśle ze kodeks cywilny ,

  • 4. Data: 2002-10-04 16:35:26
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wg "Leksykonu VAT" Zubrzyckiego w p-kcie pt."Podpis odbiorcy na fakturze":

    Część postu wyciąłem.
    Czyżby? Tu nie chodzi tylko o sam podpis, otrzymanie f-ry i zapłatę. Polecam
    lekturę Ustawy o podatku VAT, Kodeksu Cywilnego.
    Pozdrawiam.